Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Kul med lite jämförelser, ett pk vs piP test kommer att komma här nu i slutet av sommaren, inget datum bestämt men det ska komma !
-Palle- skrev:DVD-ai skrev:Kul med lite jämförelser, ett pk vs piP test kommer att komma här nu i slutet av sommaren, inget datum bestämt men det ska komma !
Det kommer bli mycket intressant!
-Palle- skrev:Näääe, ölen bidrar ju till att höja örats perception har jag hört
Det ska iaf bli intressant att göra en riktigt seriös jämförelse och spännande att höra om vi kommer fram till samma slutsats.
penke62 skrev:-Palle- skrev:DVD-ai skrev:Kul med lite jämförelser, ett pk vs piP test kommer att komma här nu i slutet av sommaren, inget datum bestämt men det ska komma !
Det kommer bli mycket intressant!
Var kommer denna test att äga rum rent geografiskt? Om inte annat så som lite av anstiftare är man ju intresserad.
shifts skrev:Nattlorden, det är inte säkert att du är medveten om det, men vissa inlägg
du gör ser otroligt förmätna ut. Ja, till och med dryga skulle jag vilja säga.
Tror inte direkt det underlättar för de schismer som verkar på forumet.
RogerGustavsson skrev:Jag har jämfört på alla vis! Om man under en längre period lyssnat på den ena och sedan byter, blir skillnaderna rätt uppenbara. Antar att man vänjer sig vid en viss återgivning. För den som tycker om att spela högt, välj pK. För övriga välj piP. Tycker också att pK behöver lite mera effekt, 1-2 dB mindre vid samma volympådrag hemma hos mig. I lågbasen har pK ett övertag, helt klart men det behöver inte vara avgörande i det långa loppet.
Nattlorden skrev:shifts skrev:Nattlorden, det är inte säkert att du är medveten om det, men vissa inlägg
Vilket av inläggen behöver du få förklarat i mer detalj?
shifts skrev:Du kommer hänvisa till någon humor jag inte greppar, men jag säger i så fall att det inte är roligt. Inlägget om att vara snäll mot pK så klart.
RogerGustavsson skrev:Nattlorden har ju piP....
Nattlorden skrev:*tummen upp* Visste inte om du hade haft tillgång till båda så länge, eller det bara rörde sig om snabbt hemlån, därför undrade jag.
shifts skrev:Nattlorden skrev:shifts skrev:Nattlorden, det är inte säkert att du är medveten om det, men vissa inlägg
Vilket av inläggen behöver du få förklarat i mer detalj?
Du kommer hänvisa till någon humor jag inte greppar, men jag säger
i så fall att det inte är roligt. Inlägget om att vara snäll mot pK så klart.
paa skrev:Är det så stor hörbar skillnad mellan piP och piPs då?
Märks det annat än när man spelar rejält högt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster