Moderator: Redaktörer
philipbtz skrev:En annan sak jag precis kom att tänka på är att iP går ju bara ner till 100Hz. Missar man inte 20Hz då om man delar vid 80Hz? Och som i mitt fall när jag inte kommer dela kan jag då ställa in hur pass "liten" centern är så att jag får allt under 100 Hz skickat till frontarna?
adzer skrev:Nej inte om du ställt LFE till 80Hz. Då går bara ljudet under 80Hz till LFE kanalen. 80-200Hz går isf till frontarna.
blixten_no1 skrev:adzer skrev:Nej inte om du ställt LFE till 80Hz. Då går bara ljudet under 80Hz till LFE kanalen. 80-200Hz går isf till frontarna.
OM försteget / hembioförstärkaren gör rätt, annars höjs bara delningen på centern och inget av dialogen hamnar till frontarna.
adzer skrev:blixten_no1 skrev:adzer skrev:Nej inte om du ställt LFE till 80Hz. Då går bara ljudet under 80Hz till LFE kanalen. 80-200Hz går isf till frontarna.
OM försteget / hembioförstärkaren gör rätt, annars höjs bara delningen på centern och inget av dialogen hamnar till frontarna.
Ja teoretiskt skall det vara så. Sen om din specifika receiver har någon lurighet för sig kan jag inte svara på.
blixten_no1 skrev:adzer skrev:blixten_no1 skrev:adzer skrev:Nej inte om du ställt LFE till 80Hz. Då går bara ljudet under 80Hz till LFE kanalen. 80-200Hz går isf till frontarna.
Ja teoretiskt skall det vara så. Sen om din specifika receiver har någon lurighet för sig kan jag inte svara på.
Min nuvarande gör rätt, min föredetta gjorde fel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster