i28 är ju ca 15000kr billigare och dom har ju samma spridningsegenskaper och möjlighet till att kompencera för för hörn-nära placering osv...
sedan är det ju det där med några 4st dB extra maximalt ljudtryck, lite extra smekta / selekterade komponenter och diskanter, "finare" bommers och mycket feelgood !!!!
Dessutom ÄR ju i32s snyggare än i28, det är fakta för min del, men hur mycket snyggare ?
Aja, som sagt , i28 vs i32s, hur hade ni resonerat ?
det vore kul att ta del av!
Jag själv är osäker på om jag kommer kunna klara mig på i28 med tanke på feelgood och den låga disst jag vill ha.
Jag upplever att i28 kanske disstar mer än i32s vid någorlunda höga ljudnivåer med kraftiga transienter i.
Men har inte jämfört super duper noga så ska inte hugga det i steg

Kul känns det, att nu faktiskt äntligen få möjligheten att köpa någon av dessa, nu när boendet är löst !

Jag har alltså ÄNTLIGEN fixat en lägenhet, och kan då börja att fundera på toppar av "rätt" kaliber för att fungera nu, sedan och alltid !
Till saken hör den att jag, tack vare en god vän på forumet, har insett att låg disstorsion är något alldeles underbart

Och jag känner att jag behöver ha Lååååg disst, det vill jag verkligen ha, helt plötsligt så är liksom bara musiken där utan en massa "jox" utanpå som förtar upplevelsen.
i32s verkar vara vägen att gå, men 55000kr är inte jätte lite pengar, så klart att jag måste fundera på i28 för 40000kr som jag ju tycker låter mycket bra och har trevliga egenskaper

Så, Spåna på nu, vad tycker och tänker ni alltså kring i28 vs i32s om vi bortser från "vilken som spelar högst utan att gå sönder faktorn" som ju kanske inte är aktuell.
mvh// En lycklig David !