Dem jag har nu är rostfria avlopps rör på 22,5cm, men de vibrerar och för missljud :/ Inte de snyggaste heller...
Bilder på nuvarande:

Moderator: Redaktörer
Timpolanen skrev:Som rubriken lyder! Behöver hjälp med att hitta nya "stativ". Antar att de inte finns några färdiga så de är DIY som gäller![]()
Dem jag har nu är rostfria avlopps rör på 22,5cm, men de vibrerar och för missljud :/ Inte de snyggaste heller...
Bilder på nuvarande:![]()
RogerGustavsson skrev:Något mjukt fjädrande material mellan fot och högtalare. Fyll rören med något, sand eller fogskum.
Aerob skrev:Jag är inte helt med på vad frågan är? Är det hur de nya stativen ska se ut?
Timpolanen skrev:Dem jag har nu är rostfria avlopps rör på 22,5cm, men de vibrerar och för missljud :/ Inte de snyggaste heller...
Micke23 skrev:Atacama har 20 cm höga stativ, det blir nog snyggare än rören. Finns på Hifipunkten t.ex.
Conan skrev:Kolla på nån stenbutik om den inte finns nåt där du kan ha som stativ. Räkna in mjuka fötter i höjden. Annars jäkligt snygg uppställning!
Erick skrev:Jag har tyvärr inget tekniskt att tillägga, ville bara skriva att det var en riktigt snygg setup du hade!Fronterna framför basarna är klockrena! Jag älskar när en installation är stilren och diskret.
Timpolanen skrev:RogerGustavsson skrev:Något mjukt fjädrande material mellan fot och högtalare. Fyll rören med något, sand eller fogskum.
Jo har haft tanken att fylla dem med betongMen tycker att den runda formen inte riktigt lirar med resten :/
Timpolanen skrev:Nää de är faktisk en kopia på Infra-x moduler fast med SLS10 element. Och dem är slutna därav ingen portJapp den fungerar prima genom tyget!
Tackar
Komorok skrev:Vad skulle det kosta om du lät tillverka sådana åt Timpolanen?
Bill50x skrev:Komorok skrev:Vad skulle det kosta om du lät tillverka sådana åt Timpolanen?
Vad skulle det kosta om du "fräste" ut något i tex granit? Kan ju bli en snygg inredningsdetalj, varför inte någon urgröpt sak med belysning (för att dra uppmärksamheten från högtalarna) eller någon form av växt?
/ B
Wolfie skrev:Skulle eventuellt kunna fungera med 3-4st lite nättare rör med 8-10 mm tjocka plåtar på ovan och undersida som har samma ytterdimensioner som iPs. Typ rör i dimension 21,3 mm i ytterdiameter eller så.
I Beluga Dark kanske?
IngOehman skrev:Helt rätt att köra dessa i slutna lådor. De har alldeles för svagt motorsystem för att fungera bra i basreflex. I skapligt stor sluten
låda passar de dock bra.
Väldigt sober och stilren uppställning för övrigt. De ljusa färgarna fungerar ju så länge du använder aktiv bildkälla. Duk kräver mörkare färger dock, om man vill att det skall fungera bra.
Vh, iö
-Palle- skrev:Jag tänker mig att det vore lite coolt med väggstativ så dom hänger "svävande" när man tittar på dom framifrån.
Alternativt ett par stativ i trä/vit med Z-form (som dom David hade till sina i16s)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster