Kvalitét - Lull lull

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-02-22 10:23

Mayro skrev:tackar rydberg..även om jag inte frågade dig så kom snabbt svar... :D du har läst din inobibel väl som vanligt.. :)

så var det dom aningen motstridiga uppgifterna också.. Men det får man kanske läsa i morgon.. och det är ju inte du rydberg som besvarar ev då kanske...utan han som skrev dom..

Mayro, läs igen. Det finns inget i det inlägget som kan misstolkas eller är motstridigt.

Ordet högtalartillverkare är entydigt. Var de sedan fått sin inspiration om det är flugors parningsdans eller IÖs tankar om elementuppbyggnad är inte så relevant i detta fall.

Att andra tillverkare anlitar IÖ som konsult är inget konstigt med tanke på hans kompetens. Varför han skulle anlitas för att konstruera just ett sämre element förstår jag inte hur du kan fundera över. Är det inte så att man normalt anlitas för att hjälpa till att ta fram produkter efter en specifikation eller ett önskemål om funktion i en given applikation? Kanske anlitas man för att se över hur man designar element i allmänhet?

Varför man skulle behöva nämna vilka han anlitats av har jag svårt att förstå och dessutom är det ju så att man inte alltid kan avslöja vem man avlitats av. "Bevis" tycker jag inte behöver framläggas eftersom det bevisligen ändå inte har någon betydelse i sammanhang där det enda syftet möjligtvis kunde vara att bevisa att du missförstått igen. Till vad nytta skulle det vara?

Åter igen: Det finns inget i det inlägget som rimligen kan eller bör misstolkas eller är motstridigt.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-02-22 10:49

Mayro skrev:[code]Jag vet känner personligen högtalartillverkare som startat sin produktion med utgångspunkt från IÖs tankar om elementuppbyggnad! Dessutom är det så att flera av de mer välkända elementtillverkarna använder IÖ som konsult vid en del utveckling....det kanske säger mer om hans renume inom branchen.

lite undran kom då jag läste ditt inlägg..

1..först skriver du

"högtalartillverkare som startat sin"...

och sedan fortsätter du med

"utgångspunkt från iö´s tankar om elementuppbyggnad" 8O

va det högtalartillverkande eller element dom tillverkade... :?:

Det finns högtalartillverkare, förutom Ino Audio som både producerar element och färdiga högtalare varför det inte finns något motsattsförhållande här.
Mayro skrev:Sedan tätnar mysteriet lite mer anser jag då du berättar att.

Vilket mysterie? Är det skattjakt?
Mayro skrev:"flera av dom mer välkända elementilverkarna använder iö som konsult vid en del utveckling".

Jag har just läst att ino har dom bästa elementen där finns enligt en flock inofans.... Hur sjutton hänger detta ihop.. Anlitas iö för att ge ett handtag att konstruera sämre element åt sina uppdragsgivare eller vad :?:

jadu.. Aningen motstridiga uppgifter du lämnar här.. Dels mot dig själv.. och även mot info som andra kunniga inoister lämnat.

Mayro,
Får jag bara slinka in att det inte känns som du är intresserad av, eller vill veta svaret, utan mer är ute efter att skapa konflikt. Det kanske inte är så, men jag vill att du skall veta att det faktiskt känns så. Du kan ju kanske formulera dig trevligare om du är genuint intresserad av svaret.
Mayro skrev:sedan om du säger saker som "bevisar" hur duktig någon är så bör du nämna vilka han ger alla handtag också.. Detta så det går att konfimera saken...

Det är ju ofta förekommande uppgifter om saker runt allt denne man gör o gjort.. Men ingenstans finns det att se detta också bevisat.....

Nu har ju Rydberg redan nämt ett par av de han hjälpt. Det finns som sagt fler. Anledningen är att jag inte hade IÖ godkännande på att nämna några tillverkare vid namn, och eftersom jag inte vet hur hans avtal med dem ser ut ville jag inte ställa honom i en prekär situation. Det kanske du kan förstå?
Mayro skrev:Jag har sett folk fråga efter hans forskning.. Den finns ju ej någonstans läsbar eller dokumenterad enligt vad folk skriver.. dom har frågat var den finns att finna utan besvarande enligt vad jag sett...... Ingengörstatusen har efterfrågats...En bad om att få låna o mäta ino burkar...gick tydligen ej för sig.. ..och nu kommer du med mera storartade uppgifter helt utan något bevis bilagt eller nåt.. Enbart utalanden rakt ut...

Vad är din poäng med detta kontra den frågan som disskuteras här? Kan det vara så att du vill skapa irritation? Om du är intresserad av hans ingenjörstitel, och om du tvivlar - på vilka sätt har du agerat för utröna svaret? Vill du indirekt kalla honom lögnare utan att framlägga underlag? Så, vilka har frågat om forskning? Och vad har forskning med en ingenjörstitel att göra? Jag är ingenjör, men har inte forskat något om någonting!

Återigen måste jag be dig klargöra din mening med påståendet. Vill du vara så snäll att göra det eftersom jag inte förstår vart du vill komma med resonemanget.
Mayro skrev:Här på faktisk.se brukar folk efterfråga fakta.. bevis.. osv...

Be mig snällt verifiera en tillverkare, eller ett högtalarelement då istället för att komma med, vad som av mig uppfattas, som bara tramsiga påhopp. Du får mig att känna det som du misstror mig. Har du anledning till det? Ge mig tid att invänta tillåtelse att namnge bara.. Jag ber om ursäkt för att jag inte tänkte på att din kritiska läggning även kunde medföra att du misstror allt och alla.
Mayro skrev:Jag vore oerhört glad om du nu kan göra denna lilla ynest att framlägga bevis för det du säger så man vet att detta är överenstämmande med fakta o inte bara tomma ord eller ryckten o hörsägen.

Ställ denna frågan på ett trevligare sätt, så skall jag svara behjälpligt. På faktiskt är vi väl för att det är trevligt. Iallafall jag.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-02-22 10:57

Mayro skrev:tackar rydberg..även om jag inte frågade dig så kom snabbt svar... :D du har läst din inobibel väl som vanligt.. :)

Ja, Rydberg är hjälpsam och trevlig. Ett föredöme att ta efter!
Mayro skrev:så var det dom aningen motstridiga uppgifterna också.. Men det får man kanske läsa i morgon.. och det är ju inte du rydberg som besvarar ev då kanske...utan han som skrev dom..

Jag ber om ursäkt för att jag låtit dig vänta. Jag har ett liv att leva :-)

Kan du bara vara så snäll att klargöra vilka motstridigheter du menar att det finns att finna i min text. Det är uppenbarliggen så att jag inte förstår dig, och det verkar som ingen annan gör det heller. Så jag ber dig förklara på ett väldigt tydligt sätt. Och det gör absolut inget om du gör det på ett lite trevligare sätt den här gången.

Edit: Det är alltid trevligt om vi kan hjälpa varandra, jag har absolut inget emot om Rydberg eller någon annan i framtiden verifierar, eller på ett tydliggare sätt framlägger något jag kanske alltför luddigt lägger fram. Eller för den delen kan ge ett svar snabbare än jag kan. Det är ju bara bra för den som ställer frågan!

Vänligen
Magnus

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-02-22 11:10

Adiago,

Vill bara ödmjukt fråga om du tycker att din fråga har besvarats?

/Magnus

adagio

Inläggav adagio » 2006-02-22 15:57

Oh ja, jag trodde inte jag skulle behöva skriva så mycket mer i denna tråd men ett svar på en direkt fråga kan jag inte motstå.
För övrigt var det inte min mening att "ställa till det" så här.
Jag skulle kanske skapat en tråd från början istället för att ställa frågan i en befintlig tråd(som blev flyttad och tillsatt rubrik), då hade tonen kunnat börja på ett annat sätt och utvecklingen tagit en annan mer sansad form. :?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-02-22 17:18

Bra, Adriano, ville bara kolla så du inte tappades bort :-)

Frågar man inte får man ju inga svar!

/Magnus

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-02-22 17:20

Kaffekoppen skrev:Bra, Adriano, ville bara kolla så du inte tappades bort :-)

Vem är Adriano? :mrgreen:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2006-02-22 17:31

Vem är Adriano?

Det är ju hans efternamn fattar la du! :wink:

MVH Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Mr_Ekan

Inläggav Mr_Ekan » 2006-02-22 22:57

adagio skrev:Jag trodde man valde raka vinklar på högtalare av kostnadsmässiga skäl samt att det är lättare för tex en hembyggare att räkna på volym mm. Räta vinklar brukar ju förknippas med problem som stående vågor, resonanser mm.

Raka vinklar är mycket vanligt förekommande. Särskilt längs en godtyckligt vald sida på högtalaren 8) .
11010000

Föregående

Återgå till Wänner af Ino