adzer: de har fått stå och spela in sig hela dagen men jag har inte gjort någon finlyssning ännu - de ska ju få rocka loss lite innan...
...kan konstatera att det låter riktigt bra iallafall! Klar förbättring gentemot piP? Kan inte svara på det idag.
Skillnader visavi piP skall försöka utrönas imorgon förmiddag. Det blir förstås riktigt subjektivt och jag ska låta tjejen byta mellan piP och piPs - man ser faktiskt ingen skillnad på dem från lyssningsposition - de har exakt samma lack...
Dessutom skall det tas i beaktande att dessa subjektiva intryck gäller i mitt rum med alla tillkortakommanden.
Om jag kommer höra någon skillnad vet jag inte men det skall bli spännande eftersom rummet i princip är "klart" i övrigt med lite mer avdämpning på väggen bakom lyssningsposition och lite småfix för allmän trevnad. Dessutom har soffans enorma håligheter stoppats med en blandning av akustiskt dämpande material och polyeten - så jag vet inte hur det kommer låta - pi60 fick ledigt hela dagen och det ska bli lite trippel-lyssning mellan pi60, piP och piPs imorgon.
Har lite slutmonteringsbilder som skulle kommit med - men de får komma någon gång imorgon tillsammans med lyssningsintrycken...