Morgan: Mycket trevlig och utförlig recension

När man tittar på din avatar så skulle man nog gissa att du har ljusare hy än du defacto har, inget negativt med det, bara ett konstaterande

Moderator: Redaktörer
Morgan skrev:Vi körde ett roligt och mycket informativt spår: Ett svep från 20-120 Hz under 100 sekunder - 1 Hz steg per sekund - samtidigt som en speakerröst räknar upp: 20-21-22-23-24-25-etc. Man hör tydligt när högtalarna börjar leverera användbar output tillsammans med rummet, och när det blir svackor eller toppar. Jag bara måste hitta det där spåret och bränna det på en CD!
Naqref™ skrev:Morgan skrev:Vi körde ett roligt och mycket informativt spår: Ett svep från 20-120 Hz under 100 sekunder - 1 Hz steg per sekund - samtidigt som en speakerröst räknar upp: 20-21-22-23-24-25-etc. Man hör tydligt när högtalarna börjar leverera användbar output tillsammans med rummet, och när det blir svackor eller toppar. Jag bara måste hitta det där spåret och bränna det på en CD!
Om du inte hittar det (och tycker att 20 Hz är lite fjolligt högt) så finns det mitt bidrag till musikbranschen att ladda ner från LTS hemsida: Sweep120
En wavfil som man bränner ut på CD och som spelar ett linjärt sinussvep från 0Hz till 120Hz på 120 sekunder. Då kan man se på displayen på spelaren vilken frekvens man spelar och slipper speakerröst.
Morgan skrev:Jag upplevde i vissa lyssningspositioner att klangen "underifrån" var störande ljus. Jag har viss erfarenhet av att experimentera med varierande grad av golvtäckning, och detta upplevde jag som lite störande mycket högfrekvent ljud underifrån. Jag tror att man hör det betydligt tydligare i så väldämpade rum i övrigt som Merkurius har.
MichaelG skrev:Jag är alltså (förmodlingen pga en mindre hörselskada) oerhört känslig för "konstigheter" i diskantområdet.
Zeebop skrev:Hatten av för Merkurius och Mr_Ekan (som dessutom är läskigt lika varandra!) som fixade träffen... riktigt najs initiativ!
sverker skrev:Måste också tacka för det eminenta fikat, det förhöjde upplevelsen rejält
FBK skrev:FBK: Jag ser att du saknar mina eminenta ritningar
De var utmärktaSer att markih aktar sig för att komma ordentligt på bild
Kvällens värsta hjärtinfarkt: 20 Hz på piP med sådan vansinnesvolym att det knattrade i dem - en ren olyckshändelse. Mr_Ekan verkade riktigt nervös där några sekunder... Häftigt att de överlevde sådan behandling! Jag skulle trott att bobinen bottnade i polstycket och gick sönder, men det hände troligen inte, för det fortsatte låta bra efteråt.
Nefilim skrev:Lite OT. jag har sökt på forumet efter en länk till en sida där man kunde ladda ned en testskiva. Kommer inte ihåg namnet på det. Började på B tror jag. Är det någon som vet?
korrekt.. de kan inte bottna..men det smäller till iallafallDrMabuse skrev:Kvällens värsta hjärtinfarkt: 20 Hz på piP med sådan vansinnesvolym att det knattrade i dem - en ren olyckshändelse. Mr_Ekan verkade riktigt nervös där några sekunder... Häftigt att de överlevde sådan behandling! Jag skulle trott att bobinen bottnade i polstycket och gick sönder, men det hände troligen inte, för det fortsatte låta bra efteråt.
Såvitt jag vet så bottnar inte bobinen i polstycket på INO-element utan det som begränsar rörelseområdet är hur mycket kantupphängningen kan sträckas
Adhoc skrev:De svarta gardinerna (stage drop) från Jam ger en lätt klaustrofobisk Batcave-känsla när de är utdragna vid finlyssning men finns även i vitt och kan ju enkelt fösas ihop in i hörnen med Inos akustikskivor instoppade bakom när det är slutspelat.
Är skyldig dig en bättre begagnad ullmatta för fikat Merkurius. Enfärgat röd, är du ett Barca-fan, så passar den bra in mot det blå och svarta i rummet.
Sådana här initiativ är kanon, så du förtjänar det beröm som du får Merkurius
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster