paa skrev:Vad står det på parkeringsautomaterna som gäller för den gatan då?
Jag tror inte det finns automater för gatan. Hmm. Tror alltså.
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Vad står det på parkeringsautomaterna som gäller för den gatan då?
Almen skrev:Nefilim skrev:guru skrev:Varför heter det psykoakustik ?
Hur hjärnan kan "luras" att uppfatta ljud. Detta, enligt min uppfattning, är en stor del i den s.k placeboeffekten bl.a.
(Rätta mig om jag har fel)
"psykoakustik" använder jag som "läran om hur vi människor uppfattar ljud". Ordet "psyko" eftersom vår hjärna är inblandad. Duh.
Noga räknat "luras" ju vår hjärna hela tiden, eftersom det vi uppfattar som omvärlden "bara" är en simulering presenterad av vår hjärna. Placeboeffekten är något annat, som förvisso kan dyka upp i psykoakustiska sammanhang, men lika gärna i vilket annat sammanhang som helst där den mänskliga hjärnan är inblandad.
Hoppas verkligen att du har medvind!PeterAkemark skrev:Om allt vill (Air France) och vädrets makter bistår så kommer jag att vara i Stockholm på söndag. Kan dock bli lite sen.
Kaffekoppen skrev:ALLA kommer få bra platser
Kaffekoppen skrev:ALLA kommer få bra platser, faktsikt är det så att vi varit tvugna att byta lokal pga det stora intresset och för att kunan tillgodose att alla skall få utbyta av det hela.
Således är det bara för alla som önskar komma att skriva in sig i tråden för anmälningar och dyka upp - hur sent nui än behagar bestämma er!
Välkomna!
IngOehman skrev:Och tag gärna med bakelser å annat gott att bjussa på i pausen!
IngOehman skrev:Ja, ny lokal är på praktiskt taget samma plats som tidigare, det vill säga vi kommer att samlas utanför, för att gå några meter åt sidan och inträda i den nya lokalen.![]()
BACH skrev:8O
Så tiden är ändrad till 11:30?![]()
Fast jag måste nog ändå stiga upp 6:30 för att hinna från Linköping.![]()
Vh
Svante skrev:guldfisk skrev:Sannolikt salen "Fantum" uppe hos avdelningen för tal, musik och hörsel.
Det är möjligt att porten är låst på söndag, men jag kommer att vara där och öppna den 11.30 och därefter får man ringa 070 345 01 72 så kommer vi ner och öppnar.
Svante skrev:Jag då får be snälla moderatorer tusen gånger om förlåt, men givet hur det ser ut så kanske det är ok ändå då att jag lägger ut Johans mail här ändå. Är det inte det så kan ni väl ta bort det här inlägget. Min fetstil nedan så att det inte missförstås.
------------
Medlemsmöte om högtalarsimulering!
<snip> (med en annan tid som jag inte upprepar pga missförståndsrisk)
Mötet är öppet för LTS-medlemmar. Ingen föranmälan krävs.

Användare som besöker denna kategori: Ronnie och 5 gäster