meanmachine skrev:Jag förstår inte var subben mfl är rädda för. AB är jättebra och det egentligt enda vi vanliga har att tillgå. Jag förstår inte denna rädsla och belackning. Det är kul, nyttigt och spännande att träffas och leka.
Han/jag/andra är inte rädda

Det lyfts bara ett varningens finger för feltolkningar.
meanmachine skrev:Påminner inte detta om när katolska kyrkan förbjöd översätta bibeln till folkspråk? Folket får ju INTE läsa då kan de ju tolka hur fel som helst?

Extremt dålig jämförelse och lite kränkande mot Subben framförallt som bara vill väl!
meanmachine skrev:Nä bröder träffar och lyssning är mycket trevligt och lärorikt.
Visst är det så
meanmachine skrev:Man behöver bara vara öppensinning vilket enligt min erfarenhet de flesta är. Det är inte så många (men det finns) som låser sig vid ett märke och bara det utan urskiljning och därmed förstör alla andra intryck med förutfattade meningar. Men som man brukar säga man känner andra genom sig själv.

Varför försöker du tolka Subbens invändningar till att han skulle vara mindre öppen och ha förutfattade meningar? Varför skriver du på ett sådant här sätt? Du formulerar dig ju lika tokigt som du verkar tycka att han gör

Jättekonstig tolkning mot någon som försöker uppmärksamma något som han upplevt gjort att han själv gjort felbedömningar på grund av?? Det är väl snarare snällt av honom
meanmachine skrev:Jag tror alla inblandade är objektiva nog för att palla en öppen lyssning i trevlig samvaro med behållning.
Det har ju inte ett skit att göra med om man är objektiv eller inte att göra, utan med de förutsättningar man spelar med och hur man skall förhålla sig till dem, eller hur. Men behållning har man sannerliggen.
Jag tror ni kommer ha skitkul, det brukar vi ha när vi gör sånt här. Ts det som att Subjektivisten bara vill uppmärksamma er på att inte övertolka resultaten ni kanske anser er finna (iallafall sett ur hans synvinkel). Det är väl snarare ädelt av honom. Ni behöver ju inte bry er om det han påpekar det minsta om ni inte vill
Kör hårt! Tycker att även du skall börja planera nu och inte grotta i sånt som det tjatas till leda om, annars blir det väl inget