Han är längre än en tumstock (fullstor)
Moderator: Redaktörer
pgmj skrev:Men det låter rätt bra, och 8" ger förvånansvärt mycket botten. Såklart inga kraftiga ljudtryck när man sitter mindre än 1m högtalarna.
Ragnwald skrev:pgmj skrev:Men det låter rätt bra, och 8" ger förvånansvärt mycket botten. Såklart inga kraftiga ljudtryck när man sitter mindre än 1m högtalarna.
Redan en modern 5":are kan ge förvånansvärt starkt tryck i basen, i hela rummet.
Eller vad menar du med botten?
Ragnwald skrev:I mina nuvarande byggen, hade jag en skarp puckel vid just 30Hz, pga felaktig avstämning av lådan. Det fick till följd att frekvenser under 30Hz maskerades vid musiklyssning. Fixades med längre portar och att Fs har vandrat ner under inspelningens gång.
pgmj skrev:Ragnwald skrev:I mina nuvarande byggen, hade jag en skarp puckel vid just 30Hz, pga felaktig avstämning av lådan. Det fick till följd att frekvenser under 30Hz maskerades vid musiklyssning. Fixades med längre portar och att Fs har vandrat ner under inspelningens gång.
Ett problem man slipper med slutna lådor
Glebster skrev:pgmj skrev:Ragnwald skrev:I mina nuvarande byggen, hade jag en skarp puckel vid just 30Hz, pga felaktig avstämning av lådan. Det fick till följd att frekvenser under 30Hz maskerades vid musiklyssning. Fixades med längre portar och att Fs har vandrat ner under inspelningens gång.
Ett problem man slipper med slutna lådor
...som man istället behöver reglera/justera med LT för att få en vettig output...
ekolnskungen skrev:Eftersom att det redan är Off Topic...
Dvd-ai, 100kg på 200cm+ är lite för klent. Jag: 110kg på 199cm![]()
Fast du slår nog mig i sq och spl![]()
Detta med minidsp, vad händer om endast kör minidsp på basmodulerna? Blir det delay för basmodulerna eller är den snabb?
DVD-ai skrev:
dom blir skit bra !
Har som sagt dessa själv och har jämfört lite med ACO, samam tjocklek, samma struktur. dom jag har är 100% identiska med ACO'n förutom att denciteten är något lägre märker man... dock inte så att HiFikit skivorna är lätta, men det är till ACOn's favör i alla fall...
Sedan har jag hört något om att vissa fått andra skivor från HiFikit som har varit tunnare.... men det har jag då inte råkat ut för, köpt 5st skivor där fördelat på 2 år och alltid fått denna trevliga tjocka variant
Jag inbillar mig att denna dämpar så pass bra att mellanskillnaden för ACO'n inte är rimmlig, men det är ju förstoss min egna kvalificerade "gissning" basserad på att jag inte hörde någon skillnad och att kvalitet och fungtion's intrycket på skivorna är mycket högt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster