Moderator: Redaktörer
Sanjuro skrev:5500kr för industrilack på en såpass liten högtalare?
Det låter lite mycket.![]()
Men kanske har lackeraren blivit så dyr? Då är det ju lönt att leta upp en egen lackerare.
IngOehman skrev:Sanjuro skrev:5500kr för industrilack på en såpass liten högtalare?
Det låter lite mycket.![]()
Men kanske har lackeraren blivit så dyr? Då är det ju lönt att leta upp en egen lackerare.
Felskrift, sorry.![]()
Korrekt pris är 12 100:- (1 800:- för lacken alltså)
Tack för påpekandet!
Och Ino pi25 blev till sist namnet på fullregister-
versionen (jag rättar mitt inlägg på förra sidan).
Vh, iö
Naqref skrev:Är inte även 1800kr rätt mycket om man säger sig ha i princip obefintliga vinstmarginaler? 800kr extra kostar lack till Larsen 4 eller Larsen 6 och då har lackeraren, tillverkare/distributör och återförsäljare normala vinstmarginaler. Då är det inte ens serielackering utan varje par lackeras individuellt vid behov. Men 1800kr är kanske normala ståkkhålmspriser?
profbd skrev:fast kan man måla tio par i ett svep blir det ju annorlunda priser
ska man ta fram sprutan blanda färg måla och sedan rengöra sprutan efter varje par blir det ju en annan femma
Naqref skrev:Fast Ino-högtalarna i rå MDF är väl både spacklade och slipade? Så var de piP som jag levererade till Nattlorden i a f.
För pK (om någon minns dom) så kostade lack på råa lådor i glans 30 280kr/per högtalarpar. I glans 60 så kostade lacken 460kr per lådpar. Då gjorde varken lackeraren eller Larsen det gratis.
Det kostar kunden 800kr och då har vi dessutom en återförsäljare som ska ha kanske 35-marginal på det priset.
ollebolle skrev:Jag undrar förstås om det i nästa manifest kommer lite information om högtalaren!
Varje högtalare finns ju presenterad i manifestet, men i6 tycks inte ännu kommit med?
Det skulle vara intressant att läsa beskrivningen av högtalaren, samt lite data.
Jag undrar bland annat över i6 känslighet, nominell samt lägsta impedans, och rekommenderad förstärkareffekt
Richard skrev:ollebolle skrev:Jag undrar förstås om det i nästa manifest kommer lite information om högtalaren!
Varje högtalare finns ju presenterad i manifestet, men i6 tycks inte ännu kommit med?
Det skulle vara intressant att läsa beskrivningen av högtalaren, samt lite data.
Jag undrar bland annat över i6 känslighet, nominell samt lägsta impedans, och rekommenderad förstärkareffekt
Jag har kanske inte riktigt hängt med här, men vad blev priset för ett par i5 , i rå MDF?
Eller heter den i6 numera?
ollebolle skrev:Jag undrar förstås om det i nästa manifest kommer lite information om högtalaren!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster