Moderator: Redaktörer
Hur upplever du placeringar av instrument och röster? Alltså pin-point förmågan i ljudbilden?
meanmachine skrev:Noterar även att "dyra" högtalare tenderar på att vara tunga och rätt klumpiga. Quru väger ju ett par Proson.Men underigt nog äver mindre lådresonanser, mindre lådljud än i de svintunga lådorna? Tenkisk förklaring?
Låddimensioner, dämpningens placering och placering av stag.meanmachine skrev:Noterar även att "dyra" högtalare tenderar på att vara tunga och rätt klumpiga. Quru väger ju ett par Proson.Men underigt nog äver mindre lådresonanser, mindre lådljud än i de svintunga lådorna? Tenkisk förklaring?
MagnusÖstberg skrev:Låddimensioner, dämpningens placering och placering av stag.meanmachine skrev:Noterar även att "dyra" högtalare tenderar på att vara tunga och rätt klumpiga. Quru väger ju ett par Proson.Men underigt nog äver mindre lådresonanser, mindre lådljud än i de svintunga lådorna? Tenkisk förklaring?
DVD-ai skrev:Måste säga att det som vanligt är mycket roande och intressant läsning, dina tester MM
Och kul att du testar Guru qm10 som ju inte är en jätte vanlig högtalare...
Hur spelar dom nu, med eller utan dämpmaterial bakom och vad i sådant fall ?!
Goldfinger skrev:Nu är det dags att städa lite i högtalarförrådet MM, det börjar bli för många.. Ett par Soavo till datorn skulle jag kunna tänka mig, tack så mycket..
Du har ju prylar men du kan ju inte ha alla dina gamla prylar i lägenheten ?!
FBK skrev:Kul att läsa dina intryck MM!
FBK skrev:Kul att läsa dina intryck MM!
meanmachine skrev:Visst har jag det men vill nog lätta på trycker lite och eventuellt men säger det mycket mycket mycket försiktigt kanske kanske kanske köpa ett par Pi60![]()
meanmachine skrev:Du har ju prylar men du kan ju inte ha alla dina gamla prylar i lägenheten ?!
![]()
![]()
![]()
Visst har jag det men vill nog lätta på trycker lite och eventuellt men säger det mycket mycket mycket försiktigt kanske kanske kanske köpa ett par Pi60![]()
meanmachine skrev:Du har ju prylar men du kan ju inte ha alla dina gamla prylar i lägenheten ?!
![]()
![]()
![]()
Visst har jag det men vill nog lätta på trycker lite och eventuellt men säger det mycket mycket mycket försiktigt kanske kanske kanske köpa ett par Pi60![]()

DVD-ai skrev:Mer Mer Mer !!!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster