Moderator: Redaktörer
torbod skrev:Den hängde inte i direkt solljus eller ngt liknande som kan förklara färgändringen, utan tyget verkar oxidera i luft!? Efter två år var den så ful i färgen att jag tog ner den helt.
Någon har kanske en snillrik förklaring på det så man kanske kan undvika fenomenet om man provar igen?
Vh
Tobbe
torbod skrev:Passar på att berätta att den vita stagedroppen från JAM (märke JJ Labs) förvisso är väldigt bra som ljudfix, men den är inte särskilt färgbeständig.
Audix skrev:Har två år gamla vita backdrops som ser likadana ut som när de var nya.
Audix skrev:torbod skrev:Passar på att berätta att den vita stagedroppen från JAM (märke JJ Labs) förvisso är väldigt bra som ljudfix, men den är inte särskilt färgbeständig.
Har två år gamla vita backdrops som ser likadana ut som när de var nya.
Röker du?
paa skrev:torbod skrev:Den hängde inte i direkt solljus eller ngt liknande som kan förklara färgändringen, utan tyget verkar oxidera i luft!? Efter två år var den så ful i färgen att jag tog ner den helt.
Någon har kanske en snillrik förklaring på det så man kanske kan undvika fenomenet om man provar igen?
Vh
Tobbe
Ingen förklaring direkt, men den kanske vitnar igen om man tvättar det i klorin eller annat blekmedel? Men den kanske inte tål vattentvätt?
dawen skrev:Det går ju faktiskt att höra av sig till firmor som hyr ut backdrops och andra tyger och kolla om de har tyger som blivit förstörda eller på annat sätt inte kan användas längre, och köpa dem billigare.
Blev dock en smula orolig när jag nästan fick en talspole i knäet pga ett missöde...
Var det förresten ingen som fångade Audix på bild? Han är lite väl hemlig tycker jag
Merkurius skrev:Blev dock en smula orolig när jag nästan fick en talspole i knäet pga ett missöde...
Ber om ursäkt för detta, det var helt å hållet mitt fel, jag trodde att jag hade skruvat ned volymen när jag bytte skiva och när jag inte hörde något när låten började, skruvade jag upp ännu merTur att förstärkaren klippte annars vette gudarna vad som hade hänt...
Bamsefar skrev:Okej
Ber om ursäkt om du misstolkat mig i mitt yttrande, var mest förvånad över den nya vokabulären - trodde jag missat något...
Kommentar: Det verkar ha varit en synnerligen trefvlig förekomst !!
Eftersom jag inte var där kan jag inte kommentera mer än så
Merkurius skrev:På många andra forum brukar sådana här sammankomster var kutym så icket här (förutom möjligtvis pingvinlakrits).
Bamsefar skrev:Merkurius skrev:På många andra forum brukar sådana här sammankomster var kutym så icket här (förutom möjligtvis pingvinlakrits).
Menar du att det lätt blir sönderanalyserat (tidvis) och samtidigt väldigt mycket skyttegravskrig (dåligt språkbruk) på faktiskt.se ?
Merkurius skrev:
Än en gång så gömmer sig markih
Merkurius skrev:Varför det inte annordnas fler hifiträffar på faktiskt.se kan man bara spekulera i, jag vet inte varför...
Naqref™ skrev:Merkurius skrev:Varför det inte annordnas fler hifiträffar på faktiskt.se kan man bara spekulera i, jag vet inte varför...
Ja det är en bra fråga. Kanske är vi blyga för att visa upp våra Ino-högtalare, Ekk-kablar, Denon-recievrar och Pioneerspelare?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster