NAD216 kan leverera 800W dynamiskt i 4 ohm.
Dina steg kommer klippa före högtalaren.
Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:NAD216 kan leverera 800W dynamiskt i 4 ohm.
Dina steg kommer klippa före högtalaren.
Komorok skrev:Jag tyckte det var på gränsen till jobbigt, men det berodde ju på den obefintliga dämpningen i rummet och inte systemet.
Ragnwald skrev:Var i rummet hade du miken placerad?
adzer skrev:Komorok skrev:Jag tyckte det var på gränsen till jobbigt, men det berodde ju på den obefintliga dämpningen i rummet och inte systemet.
Ja jag tyckte det flertalet gånger var över gränsen. Vassa s-ljud är inte mina favoriter.
Men det stoppar inte mig från att njuta av att basen var väldigt lågdistad även om jag nog kanske tyckte att artikulationen var lite bättre innan du rev väggen.
Hemma har jag aldrig vart över ref nivå. Då mina toppar distar redan vid de nivåerna. Basarna har knappt vaknat då så när jag får nya toppar skall det testat ordentligt
Komorok skrev:Det starkaste jag spelade med de förra anläggningen var 130,6dB c-vägt. Då var receivern på +18 och det gick inte att höja mer. Jag är lite nyfiken på hur starkt det går att spela med nya bassystemet, men å andra sidan var det inte för att spela starkare jag byggde den utan för att sänka disten vid "vanliga" starka nivåer.
-Palle- skrev:Komorok skrev:Det starkaste jag spelade med de förra anläggningen var 130,6dB c-vägt. Då var receivern på +18 och det gick inte att höja mer. Jag är lite nyfiken på hur starkt det går att spela med nya bassystemet, men å andra sidan var det inte för att spela starkare jag byggde den utan för att sänka disten vid "vanliga" starka nivåer.
Du ska då alltid vara värst!![]()
![]()
-Palle- skrev:Tror att det kommer gå att spela JÄTTEstarkt med ditt nya bassystem!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster