LasseA skrev:henrikwiklund skrev:Jag höjer gärna ino till skyarna eftersom det i särklass är den bästa högtalarna jag hittills hört men jag skulle tycka det var rent ut av skoj ifall jag hittade något för "bara" dubbla priset (obs! piP i byggsats med låda) som kan mäta sig.
Är det inte rimligare att använda priset för piP i färdigt skick med andra färdiga högtalares pris och inte byggsatspriset? Nu handlar det ändå om dubbla priset ca i det här fallet men för framtida jämförelser...
Jag tycker inte det av anledningen att piP faktiskt går köpa som byggsats! OBS! men det är ju ett personligt ställningstagande eftersom jag vet att jag kan tänka mig att sätta ihop en byggsats för att spara pengar.
Givetvis är det fegt att jämföra två högtalare på detta sätt men det är inte fegt om man räknar in en ev. köpare också. Som köpare vill man ju ha så bra ljud som möjligt för de pengar man kan spendera.
Tillägg; räknar man då billigaste priset för MIG, så kostar alltså pip drygt 4800:- och revel 20', det är ju fånigt att jämföra dessa OM MAN ÄR KÖPARE. Kan man dock tänka sig att köpa begagnat så kostar revel drygt 6' (enligt MM) och piP kostar väl runt 8' (???).
Är man däremot lyssnare så förstår vi alla att det är klart piP är så billiga pga. att de inte är lackade, marknadsförda, byggda osv. osv. Men än en gång; Det spelar ingen roll för mig som är köpare.