Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:---
Just nu driver jag mina moduler med en alldeles för klen Rotel 1590, men det duger i lägenhet där jag ändå inte kan spela starkare...
När det blir hus så ska det in ett par steg som ersätter denna och då ska jag ge basarna ca 400-500w/st i alla fall.
philipbtz skrev:DVD-ai skrev:---
Just nu driver jag mina moduler med en alldeles för klen Rotel 1590, men det duger i lägenhet där jag ändå inte kan spela starkare...
När det blir hus så ska det in ett par steg som ersätter denna och då ska jag ge basarna ca 400-500w/st i alla fall.
400-500W styck? Du behöver bara 4 x 350W för att driva Infra Y-12 fullt utMen med Infra Y-16 behövs iof 6 x 350W. Profundus Y-8 behöver man dock 8 x 450W.
DVD-ai skrev:philipbtz skrev:DVD-ai skrev:---
400-500W styck? Du behöver bara 4 x 350W för att driva Infra Y-12 fullt utMen med Infra Y-16 behövs iof 6 x 350W. Profundus Y-8 behöver man dock 8 x 450W.
Mjo det är ungefärligt, lär bli något PA steg och då kan det lika gärna finnas 500w som 350w
DVD-ai skrev:Jag är övertygad om att mycket som ligger ner mot eller under 10Hz bara är skräp på inspelningen... dock kan ju även detta vara roligt att kunna återge ”bara för att”.
music4ever skrev:DVD-ai skrev:Jag är övertygad om att mycket som ligger ner mot eller under 10Hz bara är skräp på inspelningen... dock kan ju även detta vara roligt att kunna återge ”bara för att”.
Så om man boostar över 20 kHz för kunna höra ultraljudsskräp, så vore det också kul bara för att?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster