Moderator: Redaktörer
Sanjuro skrev:...men det är ändå lite mysigt att du är här! Kram på dig FBK!
PS: salta popcornen lite lagom, tänk på blod- och ljudtrycket!
Ragnwald skrev:Då får du va snabb. Fanns visst en ledig plats vecka39.
Sanjuro skrev:Kanske var kommentaren om GURU onödig? Vad vet jag. Men jag ville peka på att Ingvar FÅR positiv uppmärksamhet för sina konstruktioner av "respekterade skribenter" i "kända ublikationer" och det går ju stick i stäv med hur dåligt NB tycker om allt som Ingvar gör. Hur går det ihop? Intressekonflikt? Hjärnsläpp? Både och? NB kanske besitter mer kunskap och har lyssnat på mer grejer än Stereophiles redaktion? Men jag skulle inte tro det.
steveo1234 skrev:
Klarar verkligen de modellerna av att spela lika starkt som i32 över 80hz? Att 801 kan det köper jag, men, de andra?
Goldfinger skrev:steveo1234 skrev:
Klarar verkligen de modellerna av att spela lika starkt som i32 över 80hz? Att 801 kan det köper jag, men, de andra?
Vad får dig att tro att 801an kan spela högt? Syftar du på något speciellt?
steveo1234 skrev:Goldfinger skrev:steveo1234 skrev:
Vad får dig att tro att 801an kan spela högt? Syftar du på något speciellt?
Tja, de har ju en ganska rejäl konarea att leka med. Dessutom, så har jag hört dem spela relativt starkt.
NB skrev: Jag förundras över hur han trollbundit en grupp människor och det som fascinerar mig mest är varken IÖ eller hans högtalare utan en del av hans anhängare. Precis på samma sätt som religösa människor fascinerar mig. Jag tycker det värt några minuter i veckan att besöka forumet, då jag finner det roande.
NB skrev:Sanjuro skrev:Kanske var kommentaren om GURU onödig? Vad vet jag. Men jag ville peka på att Ingvar FÅR positiv uppmärksamhet för sina konstruktioner av "respekterade skribenter" i "kända ublikationer" och det går ju stick i stäv med hur dåligt NB tycker om allt som Ingvar gör. Hur går det ihop? Intressekonflikt? Hjärnsläpp? Både och? NB kanske besitter mer kunskap och har lyssnat på mer grejer än Stereophiles redaktion? Men jag skulle inte tro det.
Håller du med om allt som dessa "respekterade skribenter" skriver? Är alla högtalare som ges ett högt betyg verkligen bra? Jag gör det inte och det gäller inte bara Guru (om de nu låter identiskt med Ino). Dessutom är det inte allt för ovanligt att dessa "respekterade skribenter" blir sågade av ino ägare.
Som kommentar på allt annat dravel så har jag inget emot IÖ, känner honom inte, det är hans högtalare som jag inte håller särskilt högt. Högtalarna är ju designade för att färga enligt hans smak, så det är väl inget konstigt med att det inte faller alla i smaken? Jag förundras över hur han trollbundit en grupp människor och det som fascinerar mig mest är varken IÖ eller hans högtalare utan en del av hans anhängare. Precis på samma sätt som religösa människor fascinerar mig. Jag tycker det värt några minuter i veckan att besöka forumet, då jag finner det roande.
Se bara tråden där någon efterfråga högtalare som likna Ino och genast börjar folk lista de dyraste de kommer på, även om de inte har några likheter med Ino högtalare överhuvudtaget och även fast man bara hört dom under kassa mässförhållanden. Det måste mer än jag finna väldigt roande.
MagnusÖstberg skrev:Apråpå och apråpå... kan vi hålla oss till pi25 nu kanske och skita i att vara den som skall ha sista ordet i sidotjabblet?
MagnusÖstberg skrev:Ja, det hade du märkt om du läst dem - ärthjärna
Goldfinger skrev:Vilka parametrar är då detta?
I vilka avseenden avviker Ino från de flesta andra, förutom att de har ett förhållandevis brett frekvensomfång för sina storlekar, inga mätningar jag sett hitills har påvisat något särskilt i övrigt , men du verkar veta, så berätta, jag är nyfiken.
-Martin- skrev:celef skrev:-Martin- skrev:Jag har en fråga: Är diskant-designen av "riktigt stor rejäl" waveguide-typ?
nej
Vad blir det då, leffe?
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 12 gäster