de e goa grejer !
Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Hehe ja emotiva + försteg har jag allt mer än sneglat på
Vilka bra billiga försteg finns det då? Fjärr är ett måste.
Vore skoj om de kunde ha en riktigt bra dac, men inget krav.
subjektivisten skrev:adzer skrev:Hehe ja emotiva + försteg har jag allt mer än sneglat på
Jag tror INTE du behöver mer effekt än vad en vanlig receiver fixar.
patjoh skrev:Vad har du fått det ifrån? Som själv har Rotel 1090 eller NAD 208 till TOPP system....
subjektivisten skrev:adzer skrev:Hehe ja emotiva + försteg har jag allt mer än sneglat på
Jag tror INTE du behöver mer effekt än vad en vanlig receiver fixar.
adzer skrev:Där har vi han ^^
Nattlorden skrev:adzer skrev:Där har vi han ^^
Nix, jag har aldrig jämfört med någon 100W Denon, så det kan inte vara mig du åsyftade.
adzer skrev:Kom inte ihåg vad det var för andra stärkare du hade testat piP med.
Kontentan var iaf att 100w inte räckte.
Nattlorden skrev:adzer skrev:Kom inte ihåg vad det var för andra stärkare du hade testat piP med.
Kontentan var iaf att 100w inte räckte.
Njae.... om det var jag så var kontentan att 100W Holfi inte räckte till för Canton Digital 1.1, jag hade redan gått upp i effekt innan jag skaffade piP.
adzer skrev:Ok, men om jag inte minns fel(var ett bra tag sen nu) så pratade du om jämförelser med andra piP du hade lyssnat på hos andra med mindre förstärkare och att naddarna var bra för piP eller något sådant.
Om jag inte minns helt fel, kanske var någon annan med nad208 å piP jag tänker på?
Nattlorden skrev:adzer skrev:Ok, men om jag inte minns fel(var ett bra tag sen nu) så pratade du om jämförelser med andra piP du hade lyssnat på hos andra med mindre förstärkare och att naddarna var bra för piP eller något sådant.
Om jag inte minns helt fel, kanske var någon annan med nad208 å piP jag tänker på?
Det måste vara någon annan då. Jag har nästan inte hört piP hos någon annan och jag minns inte något tillfälle där jag skulle ha haft klagomål om effekten. Men visst, du kanske har bättre minne om det än jag.
adzer skrev:Vi har ju haft personer på detta forumet som påstått att piP låter mycket bättre med nad208 än men 100w denon receiver endast så jag är ju långt ifrån värst ^^
subjektivisten skrev:adzer skrev:Vi har ju haft personer på detta forumet som påstått att piP låter mycket bättre med nad208 än men 100w denon receiver endast så jag är ju långt ifrån värst ^^
Att det finns folk som påstår ena och det andra är inget nytt. Men om man vill komma undan billigt och utan placebo-dyr anläggning, så tror jag fortfarande att 10-12 dB crest metal så klarar du dig långt med 100 watt receiver watt.
Och om du inte ska ha surround och HD 7.1 ljud så finns det massa billiga beg förstärkare för bara några tusen.
Nattlorden skrev:patjoh skrev:Vad har du fått det ifrån? Som själv har Rotel 1090 eller NAD 208 till TOPP system....
Troligen för att spela utanför hemmabionormen.
Om vi antar alla icke-sub högtalare till att behöva peaka 105dB som mest med en normalkänslighet strax under 90dB och man inte sitter ovanligt långt ifrån dem så räcker de 100-140W som större receivers petar ur sig utmärkt.
Subwoofern däremot som behöver kunna peta ur sig 10-15dB mer - det är en annan effektfråga, men där förutsätter man ju idag från nästan alla (Integra är enda undantaget jag stött på) att man använder aktiva subwoofers.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster