MM kastar handsken.

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-04-25 13:29

Tycke och smak och testspår har inte med varandra att göra, mm!

Skall man testa vad som är bäst så bör man ha musik som täcker ett så stort område som möjligt...

Ingen blir speciellt intresserad av vad som råkar vara bäst på t.ex. gles akustisk musik - för det är inte så svårt...
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-25 13:33

subjektivisten skrev:
celef skrev:inte fan vet jag, men jag kan ju välja att vara paranoid eller bara elak, och så finns det personliga relationer inblandat, se där ryker all trovärdighet

Ahh, du gör en MM, bara snackar om saker du har noll koll bara för att vara emot. Smart.

spela inte dum, det är ett problem att du inte förstår att dina källor kan kritiseras för att vara partiska
Bikinitider

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-25 13:37

sprudel skrev:
celef skrev:så varför då hacka på mm om du finner nöje i det han gör?

Hackar inte. Jag skrev ett kritiskt inlägg till hans raljerande stil och ogenomtänkta provokationer. Se nedan.
MM skrev:Dessutom har jag svårt att se pip slå basen som är groteskt djup på revel. Möjligen och endast möjligen spelar pip aningen djupare men det är möjligen.

Hur mycket vett finns i det påståendet? Först hävdar han att basen är groteskt djup på Revel och att den omöjligen kan vara bättre på piP. I nästa andetag påstår han att möjligheten att prestera djupbas nog är den enda egenskapen som piP skulle vara bättre på.
Detta betecknar jag som rappakalja.
MM skrev:Här är alltså tre st mycket potenta aktörer Jo även Epos m12i kan vara med i ett rent test.

Har också ifrågasatt begreppet rent test, på goda grunder. Fundera själv.

Jag har tidigare i tråden uttryckt mitt gillande till bildreportage om lyssningen.
Att MM därefter går loss och ger en bild av andemeningen att nu ska vi (jakobs stege uttryck) ge den här högtalaren på moppe gör ju att den som har någon som helst känsla för fair play blir lätt tveksam till hur regelrätt testet blir.

Jag tycker också det är skoj att läsa om MM:s dissektioner av olika apparater.
Läs inte in något annat än det jag skriver, så slipper jag göra så långa svar. :)

skriv då inte saker du inte menar, som

Engagera dig i något vettigare i stället. Sopsortera, eller plocka skräp på gatan. Var snäll mot barnen, köp dem en glass!
Bikinitider

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2010-04-25 13:45

celef skrev:spela inte dum, det är ett problem att du inte förstår att dina källor kan kritiseras för att vara partiska

Snarare du fast jag vet inte om du spelar. Du har ju bevisligen noll koll på vad du säger och är bara ute efter vara emot. Så hej då.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2010-04-25 13:45

meanmachine skrev:Kan man nämna tung rock och dynamik i samma mening? Sen gillar jag inte tung rock. Låter skit oavsett anläggning. Sådan musik lyssnade jag på när jag var ung men nu har jag vuxit upp. :wink:

Jag har erfarenheten att ganska gles musik ofta låter hyfsat bra även på ganska dåliga högtalare, men ju mer drag det finns i inspelningen desto värre låter det om högtalarna inte är bra.

Visst, det kan väl låta dåligt om olika skivor och låtar med tung musik, men det låter ännu värre om anläggningen inte orkar med.

Med högpresterande grejor låter även komplex musik bra, alltså bra ur ljudsynpunkt, men sen behöver man ju inte gilla sån musik ändå förstås. :)
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-25 13:46

Sanjuro skrev:
subjektivisten skrev:
celef skrev:och om man vill vara elak kan man ju även misstänkliggöra dessa två personer som väl är ino-anhängare

Varför det? Vad jag förstår så hade David Revel INNAN han hade pip. Att dom valt ino själva behöver inte misstänkliggöra dom överhuvudtaget.

celef: jag tycker det känns märkligt att du i princip alltid eller nästan bara kliver in i trådar i Inodelen och dyker på folk som tycker om sina grejer - även när de skriver med förbehåll. När du sedan får ett vettigt svar tillbaka så hör man inte ett piP från dig utan du dyker upp igen så fort du får ytterligare ett tillfälle att missunna någon sina åsikter.

Det luktar dold agenda. Jag undrar liksom varför du bryr dig om att vara i Wänner af Ino delen överhuvudtaget? Tycker du att du är en slags motbalans i ett forum TILLÄGNAT ett märke där du själv inte är ägare av det märket men dessutom inte ens delar med dig av vad du själv använder och presenterar egna alternativ?

Jag har ganska gott förtroende för MM när det gäller hans tyck och tänk efter hans förvisso ganska ovetenskapliga tester, som man ibland kanske får ta med en nypa salt. Han har mer än en gång visat att han är man nog att ändra åsikt. Så jag ser fram emot lyssningar och resultat.

MEN, om man på förhand börjar döma och ha förbehåll åt ena eller andra hållet så blir det ju lätt placebo över det hela och det vänder jag mig emot. Det är ju ungefär så kabelanhängare brukar lägga upp sina lyssningar: förväntan. Som ofta blir självuppfyllande tills hjärnan inte orkar hålla upp illusionen om det förväntade resultatet och den nya jakten på "den perfekta kabeln" som ska "rätta till ljudbilden" och liknande pseudoargument fortsätter.

Det är dessutom väldigt få människor jag känner till som kan tolka högtalarmätningar på ett korrekt sätt och dessutom applicera de tolkningarna i olika akustiska miljöer. Jag är inte en av dem. Mätningar kan ge en fingervisning om något kan vara bra eller anus men om man inte har kännedom om exakt hur mätningen är gjord och hur den ska tolkas så är det ingen vetskap man kan ha direkt glädje av eftersom det inte nödvändigtvis motsvarar lyssningen i sig. Fina kurvor på papper är en sak, fina kurvor i hörselgången en helt annan.

Själv lyssnar jag helst. Låter det bra så är det fint nog för mig. Idag har jag hört såpass många "högklassiga" högtalare i olika miljöer att jag ganska snabbt kan avgöra om det tilltalar mig eller inte och vad jag tycker att jag saknar. Att jag fortfarande äger Ino beror på att jag under de elva åren jag haft Ino inte har hittat något vettigt alternativ som varit; lika prisvärt, eller låter lika bra, totalt sett.

Även om det finns många trevliga och snygga högtalare på marknaden så tycker jag att jag hittat rätt och då jag insett att jag tycker att rumsinverkan och rumsakustik spelar en mycket stor roll för totalupplevelsen för både film och musik så är jag mycket tacksam för den fantastiska hjälp jag fått med rumsanpassning av mina högtalare så de passar mina olika rum. Det hade jag gjort oavsett om jag ägt Ino eller inte.

Men det känns som att du, Celef, tycker att Inoägare är "blinda" i sin hyllning av märket och tycks bortse från det faktum att vi kanske helt enkelt är jävligt kräsna konsumenter som på eget öra kommit fram till att det vi "snöat in på" är mest bang for the buck och dessutom HELT UNIKT i flera avseenden.

Jag tänker på klanghomogenitet mellan de olika högtalarna, konfigurerbarhet i både film och musiksammanhang med och utan basmoduler, delningsfilter och sidosystem med möjlighet till Custom Cinema med rumsanpassning. Högtalarna finns som yttepyttesmå till groteskt stora och kapabla och klanghomogeniteten finns över hela spektrat.

Visa mig EN annan tillverkare i världen som har samma spännvidd i sitt sortiment ens, som har samma klanghomogenitet dvs att högtalarna låter lika varandra och kan integreras kors och tvärs utan att man stör sig på att något sticker ut klangmässigt och som kan erbjuda delade system med rumsanpassning och där du kan ringa till konstruktören själv och få hjälp på plats eller per telefon och där du kan prata med ingenjören själv och få råd och hjälp med lösningar och val.

Jag tror inte du hittar en enda.

Jag noterar för övrigt att jag inte hittar en medlemspresentation från din sida. Du verkar inte vilja bjuda på något själv. Vad är du rädd för? Att folk ska upptäcka ditt fantastiska alternativ till Ino som du vill vara ensam om? Att folk ska tycka att dina grejer är skit?

Själv tycker jag det är mycket roligt med andra högtalare och design på apparater och folk som gör det snyggt hemma, men sedan skiljer jag på om jag vill äga det eller inte. Men jag skulle inte gå in och racka ner på någon annans val, vilket du gör indirekt och direkt och såpass ofta att man som sagt, anar en dold agenda och en viss paranoia - från din egen sida.
Det är såna som du som gör att man tröttnar på hifi-forumdeltagande.
Tur att man har andra intressen också.

MM tröttnar jag inte på - även om jag inte alltid håller med. Han är åtminstone rak och "ärlig" och jag ser fram emot hans rapporter.

/ Henrik
(som tycker Revel M20 verkar spännande och skulle gärna lyssna på den)

PS
Det finns många entusiasttyper som snöar in på märken där de hittar något som är "unikt" och kanske "förbrödrande" likt Polk och Linn och Ino och andra "Inosekt"-liknande forum men den stora skillnaden jag upplevt i kontakter med andra "sektmedlemmar" är att de ofta har hört MYCKET annat innan de valt att stanna till hos Ino och ibland haft s.k. high end anläggningar som ansetts vara "top of the line".

Själv ser jag just ingen anledning att byta. Det brukar man inte göra om man är nöjd. Men jag har öronen öppna.

:)

jag orkade inte läsa igenom allt, det räckte med den märkliga inledningen för att förstå resten av innehållet, nej jag har ingen hemlig agenda och ja jag brukar kolla in intressanta trådar i ino-delen och jo jag äger oxå ino-högtalare. mer har jag inte att säga
Bikinitider

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2010-04-25 13:49

UnholyRishna skrev:Hursomhelst håller jag med om att ni borde slänga in lite Rage Against the (Mean)Machine på testet. :wink: Ta Spår 5 (Bullet in the head) på deras första skiva. Såå fet!

Den plattan hade Subben med när han lyssnade hos mig, och jag håller med den låten är grym, men favoriten från den plattan är "just nu" killing in the name of, fantastiskt tungt riff, nästan sabbath tyngd i det.

Vh Christer

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2010-04-25 13:52

celef skrev:jo jag äger oxå ino-högtalare. mer har jag inte att säga

De där ino-grejorna som såldes av coop gills inte :wink:

Vh Christer

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2010-04-25 13:52

phon skrev:Jag har erfarenheten att ganska gles musik ofta låter hyfsat bra även på ganska dåliga högtalare, men ju mer drag det finns i inspelningen desto värre låter det om högtalarna inte är bra.

Håller med, och det är ju ofta som man använder sådan musik, i viskningsnivå, på mässor. Undra varför ;)
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-25 13:55

phon skrev:
meanmachine skrev:Kan man nämna tung rock och dynamik i samma mening? Sen gillar jag inte tung rock. Låter skit oavsett anläggning. Sådan musik lyssnade jag på när jag var ung men nu har jag vuxit upp. :wink:

Jag har erfarenheten att ganska gles musik ofta låter hyfsat bra även på ganska dåliga högtalare, men ju mer drag det finns i inspelningen desto värre låter det om högtalarna inte är bra.

Visst, det kan väl låta dåligt om olika skivor och låtar med tung musik, men det låter ännu värre om anläggningen inte orkar med.

Med högpresterande grejor låter även komplex musik bra, alltså bra ur ljudsynpunkt, men sen behöver man ju inte gilla sån musik ändå förstås. :)

sådana plattor låter alltsom ofta pissigt då sådana plattor alltsom ofta är pissigt inspelade, precis som det mesta i dagens utbud. sådana plattor låter pissigt i ärliga anläggningar
Bikinitider

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2010-04-25 13:56

Tengil skrev:Den plattan hade Subben med när han lyssnade hos mig, och jag håller med den låten är grym, men favoriten från den plattan är "just nu" killing in the name of, fantastiskt tungt riff, nästan sabbath tyngd i det.

Vh Christer

Fan, blev sugen så nu kör jag Killing in the name @ 100 dB :D

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2010-04-25 14:03

celef skrev:
phon skrev:

sådana plattor låter alltsom ofta pissigt då sådana plattor alltsom ofta är pissigt inspelade, precis som det mesta i dagens utbud. sådana plattor låter pissigt i ärliga anläggningar

.... hmmmm .... förstår nog inte ....

Vilka plattor är det som är "sådana"?

Dom glesa plattorna eller dom mer täta?

Annars låter väl pissiga plattor pissigt i en bra anläggning, och pissigt + skitdåligt i en dålig anläggning.

Men det var kanske så du menade? :)

.
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-25 14:06

Tengil skrev:
celef skrev:jo jag äger oxå ino-högtalare. mer har jag inte att säga

De där ino-grejorna som såldes av coop gills inte :wink:

Vh Christer

åfan
Bikinitider

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2010-04-25 14:24

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-04-25 14:32

Men underligt nog gillar jag faktiskt rage against the machine. :) Speciellt killing in the name..

Dock har jag inte den skivan.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Sanjuro

Inläggav Sanjuro » 2010-04-25 16:36

celef skrev:jag orkade inte läsa igenom allt, det räckte med den märkliga inledningen för att förstå resten av innehållet, nej jag har ingen hemlig agenda och ja jag brukar kolla in intressanta trådar i ino-delen och jo jag äger oxå ino-högtalare. mer har jag inte att säga

Nä, du verkar ju vara en sån person som drar snabba och felaktiga slutsatser av just den anledningen. Men vi kan släppa det för nu vet jag din inställning och då blir det lättare att ha överseende med - eller helt enkelt hoppa över dina inlägg för jag kommer ju förstå meningslösheten i dem innan jag läst dem. ;)

MM:
En skiva förbereds i detta nu och kommer per post. :)

Subjektivisten: 100dB peak eller kontinuerligt? :lol:

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2010-04-25 16:42

100 dB kont (eller rättare sagt dBC, slow med radioshack). Men det blev bara en låt, ska jag spela så högt eller högre så ska det vara Yello, IM, Trentemöller eller dyl, annars säger örona emot. Mycket av den nya musiken jag lyssnar på spelar jag betydligt lägre, nya Liars skivan jag lyssnar på nu ligger på ca 70 dBC. Bra musik men kasst ljud, tyvärr.

MP

Inläggav MP » 2010-04-25 16:48

Sanjuro skrev:....Fina kurvor på papper är en sak, fina kurvor i hörselgången en helt annan.

Jag tänker på klanghomogenitet mellan de olika högtalarna, konfigurerbarhet i både film och musiksammanhang med och utan basmoduler, delningsfilter och sidosystem med möjlighet till Custom Cinema med rumsanpassning. Högtalarna finns som yttepyttesmå till groteskt stora och kapabla och klanghomogeniteten finns över hela spektrat.

Visa mig EN annan tillverkare i världen som har samma spännvidd i sitt sortiment ens, som har samma klanghomogenitet dvs att högtalarna låter lika varandra och kan integreras kors och tvärs utan att man stör sig på att något sticker ut klangmässigt och som kan erbjuda delade system med rumsanpassning och där du kan ringa till konstruktören själv och få hjälp på plats eller per telefon och där du kan prata med ingenjören själv och få råd och hjälp med lösningar och val.

Jag tror inte du hittar en enda.

Det är såna som du som gör att man tröttnar på hifi-forumdeltagande.
Tur att man har andra intressen också.

Soundshaping månne?
F.ö. så skriver du väldigt likt konstruktören, jag får gratulera till det och dina andra intressen. :)
Fritestare av 13:e graden
Testfrihet, Jämnvikt, Brödfruktstund

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-04-25 17:03

Intressant med reaktionerna på mina låtval annars.

Glest akustiska är ett för mig nytt begrepp och även om jag kanske förstår borde det väl om vara gynsamt för såväl Ino som Revel men nu anser jag inte att mina val är sådana utan relativt komplexa stycken.

Black Crowd är en upptempo med akustiska instrument och en rapp takt med komlplicerad kontrabas.

Weary from the walk är relativt lugn men med otroligt basdjup och en underligt svårt basgång. Långt ifrån många högtalare klarar att återge all info på det spåret.

Morgensen är en rapp och punschig bas med mycket driv rakt igenom och hög intensitet.

Money är bra och trevlig men den kanske snällaste låten

A case of you är den lugna låter med ren fokus på rösten. Närmickad och med avgörande rumsinformation.

Kieth är otroligt komplex med gitarr akustisk som jag själv lirar och därav en presonlig referens. :)

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2010-04-25 17:55

celef skrev:
subjektivisten skrev:
celef skrev:och om man vill vara elak kan man ju även misstänkliggöra dessa två personer som väl är ino-anhängare

Varför det? Vad jag förstår så hade David Revel INNAN han hade pip. Att dom valt ino själva behöver inte misstänkliggöra dom överhuvudtaget.

jag är inte övertygad att revel-högtalarna fick en ärlig chans, känns som om utgången var klar redan innan testen

Eh? Jag hade Revel GEM under 1 år innan ens Pip kom på tapeten.
Köpte ett par Pip för att använda till datorn, inte för att ersätta mina GEM. Dessvärre så blev det istället snabbt en order på ett par r28 efter testet mellan Pip och GEM.
Revel var bättre på en del punkter, men när ett par burkar för 4500 låter mer homogena i klangen så var det tillräckligt för att få mig att vilja byta.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-04-25 18:21

Jag har dock inte hört gem. Har du hört M20?

Gem är väl toppar endast och spelar typ från 80hz och uppåt. Man skall ju ha någon typ av modul till dessa?

hifiguru@spray.se

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2010-04-25 18:45

meanmachine skrev:Jag har dock inte hört gem. Har du hört M20?

Gem är väl toppar endast och spelar typ från 80hz och uppåt. Man skall ju ha någon typ av modul till dessa?

Det skulle vara intressant att höra dessa Revel 20 modeller, som du talar så lyriskt om. Själv är jag, efter att spelat in i studio alldeles nyligen, grymt imponerad av Genelecs något större studiomodeller, 8040. Här har mina egna piP inte en suck med ljudtrycksförmågan- eftersom ljudtrycket inte på långt när kan uppnås lika rent som med dessa Genelec.*

* Som kostar 19000:- , aktiva.

Och det är väl den allvarligaste invändningen mot piP- den klarar inte höga ljudtryck då man spelar väldigt starkt. Inte en monitor för mastring av hårdrocksskivor, alltså. :wink:

Skulle också tro (utan att veta ) att Genelec 8040 piskar skiten ur dina Revel 20 dock. :)
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2010-04-25 18:49

Revel Ultima Gem är iaf en av de finaste högtalare jag vet att se på. Vad trist
att få nöja sig med att titta. :/

Det var ett tag sedan jag hejade på detta lyssningstillfälle så jag får väl heja
lite igen då: heja heja!

Inte lätt att göra alla nöjda här. Hoppas dock som flera andra att ni piskar
upp takten lite med just Rage. Den skiva som nämnts för verkligen högtalare
att bekänna färg.

Svårt det där med vad man ska spela för att testa ett par högtalare. Jag kör
nog som meanmachine och väljer sånt jag vanligtvis lyssnar på, blandat med
sådant som ska få högtalarna att svettas en smula.
Senast redigerad av shifts 2010-04-25 18:51, redigerad totalt 1 gång.
2021 maj på Spotify

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2010-04-25 18:49

meanmachine skrev:Intressant med reaktionerna på mina låtval annars.

Glest akustiska är ett för mig nytt begrepp och även om jag kanske förstår borde det väl om vara gynsamt för såväl Ino som Revel men nu anser jag inte att mina val är sådana utan relativt komplexa stycken.

Black Crowd är en upptempo med akustiska instrument och en rapp takt med komlplicerad kontrabas.

Weary from the walk är relativt lugn men med otroligt basdjup och en underligt svårt basgång. Långt ifrån många högtalare klarar att återge all info på det spåret.

Morgensen är en rapp och punschig bas med mycket driv rakt igenom och hög intensitet.

A case of you är den lugna låter med ren fokus på rösten. Närmickad och med avgörande rumsinformation.

Kieth är otroligt komplex med gitarr akustisk som jag själv lirar och därav en presonlig referens. :)

Katie Meluhas skivor och Susan Tedechis "hope and desire". Annars är det ju hissmusik. Tedechi är perfekt för att kolla om högerfoten börjar röra på sig.

Diana Krall har dessutom inte speciellt hög kvalitet på själva inspelningen. - inte om jämförelsen görs med de två ovannämnda.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2010-04-25 19:12

Det är inte lätt det här MM :)

Välj de låtar du kan, och gillar. Jag antar att det är de du tänker spela på dina piP sedan, eller Revel också kanske. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-04-25 19:32

Richard skrev:
meanmachine skrev:Intressant med reaktionerna på mina låtval annars.

Katie Meluhas skivor och Susan Tedechis "hope and desire". Annars är det ju hissmusik. Tedechi är perfekt för att kolla om högerfoten börjar röra på sig.

Diana Krall har dessutom inte speciellt hög kvalitet på själva inspelningen. - inte om jämförelsen görs med de två ovannämnda.

NJa Jag tyker Live in paris skivan håller suverän kvalite på inspelningen. :)

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-04-25 19:35

sprudel skrev:Det är inte lätt det här MM :)

Välj de låtar du kan, och gillar. Jag antar att det är de du tänker spela på dina piP sedan, eller Revel också kanske. :)

JO så är fallet. Jag vet inte än men om han lämnar piparna kan det kanske tänkas att jag sätter dem i sovrummet. Jag menar henrik (som verkar närmast att komma) kommer med all säkerhet att vilja bara ha Revel efter testet. :wink:

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-04-25 19:40

Vilka parametrar är viktiga att ta i beaktning när man testat.

Byggkvalitet
Design
Spl
Neutralitet
Basdjup

? Vad anser ni är viktigt att titta efter för att totalt sett bedöma?

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2010-04-25 19:54

meanmachine skrev:Vilka parametrar är viktiga att ta i beaktning när man testat.

Byggkvalitet
Design
Spl
Neutralitet
Basdjup

? Vad anser ni är viktigt att titta efter för att totalt sett bedöma?

Mitt personliga val:

Återge musiken på ett sådant sätt att du inte ens upplever högtalarna, det finns inget som stör, enbart upplevelser som känns äkta.
Finns inget mellan dig och musiken, du är inne i den och känner den.
(Förutsätter ju bra inspelning oftast, men inte alltid Faktiskt)
Sedan måste man tyvärr se dem och då är det ju trevligt om de är snygga, men återgivningen har högsta prioritet.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
gnypp45

Inläggav gnypp45 » 2010-04-25 20:23

meanmachine skrev:Jag vet inte än men om han lämnar piparna kan det kanske tänkas att jag sätter dem i sovrummet. Jag menar henrik (som verkar närmast att komma) kommer med all säkerhet att vilja bara ha Revel efter testet. :wink:

Oooh... Trash talk! Gillar det. :P

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino