micke5721 skrev:Det här är väl lite halvt OT men ändå. Jag anser att mässor är till för att tillverkarna ska få visa upp sina produkter och på det sättet visa för kunderna att de finns! Varför ska man provlyssna på en HiFi-mässa, man provkör ju inte bilarna på en bilmässa
Håller inte med för då skulle man inte heller provsmaka på en matmässa eller dricka öl på en ölmässa.

Helst bör man få lyssna i en miljö där högtalare mm hör hemma. Det är inte helt lätt att få till det för utställarna.
Ser att de var något av en brandfackla jag lagt in. De berikar den ljudbild jag har dvs de olika kommentarerna från er delaktiga.
WuXians kommentar har jag mycket litet förståelse för (men syftet kan vara förfelat).
De omdömen som fällts över Pip är överlag goda, ofta mkt goda. Det är få som sagt att de inte låter bra (undrar om ngn överhuvudtaget sagt att de inte låter bra...).
Jag blir då mkt nyfiken och får - just det, se o höra dem på mässan.
Det är inte producentens egen demo utan i detta fall Veteran HiFi som har dem som ljudförmedlare. Något måste de ju, då de så vitt j förstår inte själva tillverkar/säljer högtalare. Dessutom anar jag att de har den goda smaken att välja något som är bra dvs ngt som kan representerar de värden de står för.
Subjektivitet marknadsförs OFTA som Objektivitet.
"The best a man can get" står inte alltid för rakhyvlar utan för högtalare, förstärkare, fonogramspelare osv osv (en hel fackpress lever på detta).
Kul mässa var det och kanske allra roligast var The Blue man group - även om det inte lät "bäst".
Spåret till att få höra Pip låta som de är avsedda leder visst till Lahäll.
Om det sedan går att skapa en anapssad miljö i ens egna hem - och övriga familjen vill bo kvar - kanske är en annan femma och den diskussionen tas troligtvis också i Lahäll.