Moderator: Redaktörer
lasselite skrev:Adoigo:
Om jag inte minns fel, så har IÖ flera gånger erbjudit den som tror sig kunna ta fram högkvalitativa lådor billigare, att få göra det. Av någon anledning är det ännu ingen som nappat.
adagio skrev:Liksom ljud, jag tror att de reela skilnaderna mellan olika anlägningar avgörs mer utav samverkan mellan rum(akustisk miljö) och placering av högtalarna än om det står Wilson, Ino eller SonusFaber på högtalarna.
Vettigt placerade högtalare med tillräcklig kraft, drivkälla är det som enskilt avgör om det blir kanon eller kalkon.
adagio skrev:Så hur ska det sammanfattas Inos högtalare är för den som vill ha max pris/prestanda och som tycker skönheten ligger i funktionalitet. Lite som att köpa en sportbil utan inredning med endast de nödvänliga instrumenten av billigast/pålitligaste modell samt hårda racingsäten utan oväsentligheter som lack och lull lull. I stället för den som vill ha en sportig, vacker bil med komfort, vacker instrumentering o inredning och lite kompromiss på den yttersta prestandan.
Lite som att köpa en sportbil utan inredning med endast de nödvänliga instrumenten av billigast/pålitligaste modell samt hårda racingsäten utan oväsentligheter som lack och lull lull. I stället för den som vill ha en sportig, vacker bil med komfort, vacker instrumentering o inredning och lite kompromiss på den yttersta prestandan.
Haakan_W skrev:varför ifrågasätter du inte wilson högtalarna för 681000:-? den är nog billigare att framställa än pi60s...iaf om man ser det till hur många dom tillverkar samt att dom har egna anläggningar...
Rydberg skrev:
Haakan nu har ju inte Adagio direkt ifrågasatt priset på pi60s och dessutom har han uttryckligen bett oss att släppa diskussionen om priset, kan du inte respektera det?
Haakan W> Vad ska jag säga, som ljudprodukt är piP ett fynd, men lådmässigt är det ingen sensation. Jag använder ibland MDF till olika bygnationer och det är inte så dyrt. Vi ska inte diskutera pris mer i denna tråd inte från min sida då det enl mig är ointressant.
Svante skrev:Det kallas "marginal" tror jag, det procentuella påslag som alla led i distributionen lägger till priset.
adagio skrev:Haakan W> Vad ska jag säga, som ljudprodukt är piP ett fynd, men lådmässigt är det ingen sensation. Jag använder ibland MDF till olika bygnationer och det är inte så dyrt. Vi ska inte diskutera pris mer i denna tråd inte från min sida då det enl mig är ointressant.
Jag har fått mina svar och är nu mer intreserad av att veta mer om tankarna bakom designen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster