Baltazar skrev:Du måste skämta?...
Edit: snällade till det något... och citerade mig själv av nån anledning. Edit->delete? Hur gör man?

Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:Mayro skrev:finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna.. Så vill man ha billigare och bättre finns dom nog där ute..
men sedan skall dom in i lådor o filter osv.. Och till sist spela bra också.. Där brukar problemen ofta komma.. Det låter inte bra...
denna "skillnad" är det man betalar för...I alla fall jag..
förtydligar medelandet för dom korkade medlemmar som inte fattar.. Och baltazar.. Jag garanterar dig och andra att om inte tonen skärps till nu ifrån er så ska jag konsekvent exakt som ni gör sabba ställa till bråk o djävlas överallt här..överallt...
Får ni hålla på som ni gör så får fan jag också.. valet är ert.. Lägg av eller jag börjar exakt som er..
Detta är ju inget man kan stänga av mig för om inte ni blir avstängda..
Mayro skrev:finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna.. Så vill man ha billigare och bättre finns dom nog där ute..
men sedan skall dom in i lådor o filter osv.. Och till sist spela bra också.. Där brukar problemen ofta komma.. Det låter inte bra...
denna "skillnad" är det man betalar för...I alla fall jag.. :lol:
Mayro skrev:Mayro skrev:finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna.. Så vill man ha billigare och bättre finns dom nog där ute..
hur i hela jävla världen man kan få detta till att jag påvisar MIG såsom kunnig på området vet jag inte..
Men jag vet att en del här är fruktansvärt jävla korkade och enbart solklart söker bråk oavsett vad rydberg...
finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna.. Så vill man ha billigare och bättre finns dom nog där ute..
hur i hela jävla världen man kan få detta till att jag påvisar MIG såsom kunnig på området vet jag inte..
Men jag vet att en del här är fruktansvärt jävla korkade och enbart solklart söker bråk oavsett vad rydberg...
Mayro skrev:ofta tror jag (inte alltid) då tillverkare specialbeställer sina element är för diy inte skall sno ider därifrån o bygga snudd gratis....inte alltid. Men ofta.. Argument brukar vara att man vill ha exakt rätt parametrar osv..![]()
Se bara på alla dom som stoppat sin diysäljning numera.. Detta då tillverkarna av färdiga lådorna blivit förbannade...
OM du nu är så okunnig varför ens spekulera? Och när du väl spekulera varför försöker du alltid slänga så mycket skit du kan på Ino:s element
Hej Mayro!
Anledningen till specialbeställda element är oftast att de görs på speciella liner med mycket högre kvalitetskontroll och selektering. Det är dyrt. Men i en produktiv miljö vill man ha tighta tolleranser. Samtidigt kan man med fördel förändra parametrar som passar sin produkt.
Mayro skrev:Hej Mayro!
Anledningen till specialbeställda element är oftast att de görs på speciella liner med mycket högre kvalitetskontroll och selektering. Det är dyrt. Men i en produktiv miljö vill man ha tighta tolleranser. Samtidigt kan man med fördel förändra parametrar som passar sin produkt.
jag vet...
Men detta innebär inte att det finns en uppsjö bra element som i SIG kan även vara "bättre" även om dom ej är specialdesignade..
Och om man har kunskapen att utfinna dessa bland alla tusentals (?)tillverkare som finns så kunde man säkert finna även dessa guldkorn..
Mayro skrev:Jag tvivlar starkt på att ino/vifa är världens "bästa" element.. Däremot är dom säker dom bästa i sin placering o färdiga produkt...
Och låter på slutet även bra ....
Ja du, det får man hoppas. Bäst att svara på det är nog Ingvar som så vitt jag vet får tämligen mycket element skickade till sigadagio skrev:Det har väl hänt en del sedan 70-talet får man hoppas....
adagio skrev:Det har väl hänt en del sedan 70-talet får man hoppas....
adagio skrev:Kompromisslöst skulle man kunna påstå, varför inte se till att tjäna pengar på det genom att även exploatera Highend marknaden?
Som jag skrev i en annan tråd.
adagio skrev:Inte för att jag har med det att göra, men hur finansierar man det?
Det verkar ändå som ett lite jobbigt/dyrt sätt att jobba på. Varför uppfinna hjulet på nytt.
Det är väl inte så självklart att man har det som drivkraft att exploatera och tjäna pengar. Det kanske innebär kompromisser som man inte vill göra.adagio skrev:Kompromisslöst skulle man kunna påstå, varför inte se till att tjäna pengar på det genom att även exploatera Highend marknaden?
Som jag skrev i en annan tråd.
olof skrev:grundläggande intresse av tjäna stora pengar.
Jag trodde enda sättet att bli miljonär på högtalare var att vara miljadär från början
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster