bara en förfrågan mest om huruvida de ställde sig till nåt dylikt.
mvh
/Pinnick
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Sen är jag lite förtjust i B&W 801 också, i synnerhet den sista versionen som (faktiskt även den) hade 12" bas. Vissa saker har förbättrats sedan övergången till 15"-bas, men jag är lite extra förtjust i den äldre versionen, mest för den förnämliga sömlösheten i delningarna.
Pinnick skrev:dubbelt väl ca? 704 = 19995:- tror jag
pi60s 44000 eller nåt?
men jag hara bara pi60 utan (s). De kostade mig 12000 bananer ungefär
Dynamic skrev:Pinnick skrev:dubbelt väl ca? 704 = 19995:- tror jag
pi60s 44000 eller nåt?
men jag hara bara pi60 utan (s). De kostade mig 12000 bananer ungefär
44000:- är väl för monteringssats? Känns ju lite som man borde gämföra med priserna på färdigbyggda Ino då B&W 704 säkert skulle kosta en bra bit under 19k om den fanns som monteringssats.
Var själv in och lyssnade på 704´an för inte så längesen, jag tyckte det var en mycket trevlig högtalare men utan att ha hört pi60 så tror jag pi60 vinner.
IngOehman skrev:Men, jag sa ju att det var den sista typen med 12" jag pratade om, vilket alltså måste vara mk3 om jag förstår dig rätt. Det borde väl betyda att den fix du talar om redan var gjord på modellen.
AnotherDrinkPlease skrev:Dunlavy gjorde skapliga högtalare... har han helt slutat bygga högtalare...?
Mvh. Christian
Jag tycker iofs att just 700-serien verkar vara särskillt lyckade konstruktioner av B&W. De verkar ytterst välkostruerade som helhet sett. Nästan bättre än 800-serien som iofs har en del "fina" komponenter (diamantdiskanter, stadiga lådor mm) men som kanske inte används ihop med samma finess.Dynamic skrev:Pinnick skrev:Nyöppnade hifiklubben i Gävle skulle låta mig ta med mina pi60 dit för att jämföra mot det värsta de hade..(skrev de som svar på ett mail jag skickade till dem) Och det värsta de hade uppställt just nu var b&w 704 eller 703 + surroundhögtalare.
Iofs är B&W 704 låååååångt ifrån det värsta som finns i Hifiklubbens sortiment
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster