kecke skrev:Hej Xenod!
Jag vet inte om jag är fel ute, men när du kör directläget är det inte inställningarna i dvd:n som gäller. Du måste ställa om frontarna till small även där. Kan det vara lösningen? Jag hann inte kolla vad du använde för signalkälla utan det blev ett svar i "blindo" från mig.
Kecke
Hej Kecke!
Glömde visst skriva övrig signalväg, men det är precis som Strauss säger att jag skickar en digital signal via Coaxial kabel från min cd-spelare (dvd i mitt fall, närmare bestämt Philips DVD963SA).
Nattlorden skrev:För mig personligen kan piP spela mer än väl mycket för högt som det är, så det är bara det fysiska (och några Hz mindre) i basen jag söker med min uppgradering - inte ökad nivåkapacitet.
Är du säker på att det inte är distortionen som gör att du upplever att piP kan spela högre än du vill lyssna? Jag kände så på mina förra högtalare, att jag inte behövde mer ljudtryck.
Sen åkte jag till Öhman där det spelades 10-15 dB starkare ( i medelnivå på Pi60S och det lät ändå hyggligt behagligt! Ok det kändes väl i öronen efter 3 timmar, men jag har ganska känsliga öron och tinnitus oxå, brukar aldrig kunna lyssna i närheten av så högt i vanliga fall. Har även proppar på vanliga biografer.
martinfor skrev:Det magiska ljudet framträder i puredirect-läge på Denon (3806). I stereoläge tycker jag det blir mer än märkbart sämre. Detta skulle inte vara nåt alternativ för min del.... Lyssna och jämför...
Lyssnade idag och jag hade extremt svårt att höra någon skillnad alls faktiskt? Konstigt för jag har för mig att jag tyckte det var skillnad sist jag testade detta, när recievern var ny.
Idag har jag testat hur det låter när jag delar också. På normal volym låter det helt okej, men när jag spelar riktigt starkt så lät det inte alls bra! Basen lät som den kom i otakt...? Har iofs inte kalibrerat med dB-mätare än utan bara försökt att få det att låta så likt piP fullrange som möjligt.
Får starta en ny tråd om hur man lättast trimmar in basmoduler...