iP + pP-4

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-08-09 16:34

Om det aer naagon som missat det aer jag en av maanga som koert piP+pP aen langre tid (delat 80Hz...). Maste ju finnas fler aen jag som gillar den lilla kombon detta faktiskt blir (alltsa iP+pP2 eller 4): mer bekvaemt placerat och runt 45 liter i rummet. Men du hade vael precis som alla andra haer enorma ytor att leka med.. ;)

Jag tycker du ska satsa pa iP+pP-2, just eftersom det aer en saa liten uppgradering pengamaessigt. Hoppas inte alla andra haer har faat dig paa andra tankar.. :D

/J
admin

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2006-08-09 18:46

Jag tycker det låter rätt sunt det du säger Slartibartfast. Det finns en tendens att rusa iväg och rekommendera system som klarar allt. Det är inte alla gånger det efterfrågas +120 dB i rummet. Många ska också sälja in idéerna till någon livspartner och då är det en fördel om prylarna närmast försvinner i lyssningsrummet. Det är förmodligen lättare att få placera iP+pP optimalt än de större systemen.

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2006-08-15 14:08

Hej hopp :D

Lånar tråden lite. Även jag funderar på detta med iP. Såg i senaste katalogen att man med fördel kunde använda iP som vänster, mitt, höger i fronten för hemmbio. Jag har i dagsläget ett par piP som jag funderar på att använda vid datorn istället.

Ställer iP samma krav på akustikregleringar som piP?

Min tanke med att använda iP i hemmabion är att det är en liten smidig högtalare som tillsammans med 6 st a1 och pP2 eller pP4 kan ge en fin upplevelse samt att man kan använda iP som mitthögtalare. Tror även att frugan skulle uppskatta det mindre formatet.

MVH Christer
Miljö-alarmist

Föregående

Återgå till Wänner af Ino