Tack n-puh!
Morello skrev:På vilket sätt menar du att "walkman" sklle sakna särskiljningsförmåga?
Que???
Inte på något sätt alls! Varifrån har du fått att jag skulle ha anfört något dyligt?
Du borde sluta med att tramsa med dina tafatta försök till retoriska dimridåer. Håll dig till sakfrågan istället.
Jag menar: Hur skall du ha det? Du skrev ju själv (notera gärna min understrykning):
Morello skrev:Mitt inlägg skrevs för att belysa
skillnaden mellan "basstöd" och klassiska exempel på varumärken som tappat särskiljningsförmåga - ett märke som redan från start saknar den förmågan kan näppeligen förlora densamma.

Som kommentar till detta skrev jag ett inlägg som visar att walkman är ett varumärke som beskriver produkten (inte entydigt, lika lite som basstöd är en entydig beskrivning).
Din invändning gjorde ju gällande att invändningen mot basstöd
inte hade något att göra med att tappa särskiljningsförmåga på grund av degeneration. Detta är något jag självklart håller med dig om.
Ditt påstående om att särskiljningsförmågan redan från början saknas är dock ifrågasättbart, och när jag gjorde just det var det inte min avsikt att du skulle tolka det som att jag gjorde gällande att Walkman saknade särskiljningsförmåga - tvärtom visade jag exemplet med förhoppningen att det skulle vara uppenbart för dig att så INTE är fallet - och att Walkman (en ljud-grej man man kan gå omkring med) är en hyfsat god parallell till basstöd (en ljud-grej man stöder bas med) torde vara lättförståeligt för alla.
(Ljudgrej förutsätts av varumärkesklassen.)
Morello skrev:Om jag inte kände till märket ifråga och någon frågade mig om jag kunde gissa vilken produkt märket är tänkt för skulle i alla fall jag aldrig kunna lista ut att det var fråga om ett varumärke i klass 9, närmare bestämt bärbara bandspelare.
Ehhh... Och nu vill du alltså göra gällande att det, för folk som är obekanta med "märket ifråga", är uppenbart att basstöd måste vara ett varumärke i klass 9?
Visst, säkert...

In your absurd dreams.
I vanliga människors sinne - näppeligen så!
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).