JimmyN skrev:Reflektion av mig som outsider är att folk verkar vara så inskränkta i den här kretsen att det knappt är värt att diskutera något alls. Folk sätter direkt taggarna utåt för att försvara kungen. (trots att denne inte ens är under attack)
Jag har inget intresse av att gå med i klubben eller utsätta mig för Richardj gått igenom bara för att få köpa ett par högtalare.
Saknas all distans? Det enda jag vill ha är en produkt, för mig ett dött objekt. JA! Jag vill betala för den och sedan få med den hem till mitt eget krypin där jag senare skall slita den med hälsan.
Verkligen jättetråkigt att vi som faktiskt vill ha produkterna rentav motarbetas med motiveringen att "Jag åkte massor med mil och krånglade med massa praktiska problem, då ska du också göra det; ALLA ska göra det.
Snälla ni. Ödmjukhet!
Tack.
//Jimmy
Du har helt rätt. Hur någon annan har kämpat för att få köpa sina lådor har ingen som helst relevans. Vad du ska göra är att, precis som i alla andra inköpsprocesser, väga insats mot tillfredsställelse. Går jag in i en butik och varan är för dyr - då avstår jag. Kräver varan för mycket engagemang så avstår jag. Måste jag resa för långt, svara på för många frågar, möta för otrevliga försäljare, riskera P-böter... osv - så avstår jag.
Det är exakt detta som är marknadsekonomi. Båda parter ska vara intresserade av affär, och det ska uppstå en win-win situation. Om den ena parten ballar ur så blir det ingen affär.
Precis som man inte kan kräva att folk ska köpa en viss produkt så kan man inte heller kräva att någon ska sälja den. Vi köpare röstar med fötterna, dvs gillar vi inte försäljningsvillkoren så går vi någon annan stans.
Mitt enda råd är - gör det!
/ B