Affald skrev:Mike,
vad är det för fel att lägga på bejkonett & ägget direkt på sidan & sedan linda med gladplast
Jag ä lite scheptisk angående lukten och eventuellt senare färgförändringar mot blågrönt/luddig karaktär.
Moderator: Redaktörer
Affald skrev:Mike,
vad är det för fel att lägga på bejkonett & ägget direkt på sidan & sedan linda med gladplast
mike34 skrev:Hetsporren skrev:OK. Men jag vill verkligen ha fanér, inte målad MDF.
Kan jag få en dylik med t.ex. "ultramatt svart"?
Jamen fanér ?? så jäkla tröttsamt tråkigt och vanligt. Du behöver inte ha knaslack som jag gjorde, men det finns väl oändliga möjligheter kvar vad som helst förutom svart ask snälla ?
Kribban skrev:luddet kommer nog funka bra som dämpning![]()
Jag hade nog målat den mattsvarta eller vita Hetsporren![]()
MVH Christer
mike34 skrev:Silpox spisfärg, mattsvart, torkar på 15 sekunder, värmetåligt så du kan spela rikti högt.
mike34 skrev:Kribban skrev:luddet kommer nog funka bra som dämpning![]()
MVH Christer
Silpox spisfärg, mattsvart, torkar på 15 sekunder, värmetåligt så du kan spela rikti högt.
tvett skrev:mike34 skrev:Kribban skrev:luddet kommer nog funka bra som dämpning![]()
MVH Christer
Silpox spisfärg, mattsvart, torkar på 15 sekunder, värmetåligt så du kan spela rikti högt.
Menar du värmefärg eller sotfärg?
mike34 skrev:Sotfärg, jag vet inte om det är 100 % lämpligt för jag har för mig att den ska brännas in lite
Hetsporren skrev:mike34 skrev:Sotfärg, jag vet inte om det är 100 % lämpligt för jag har för mig att den ska brännas in lite
Tillbaks på fanér-ruta ett!
Hetsporren skrev:OK. Men jag vill verkligen ha fanér, inte målad MDF.
americantabloid skrev:Hetsporren skrev:OK. Men jag vill verkligen ha fanér, inte målad MDF.
Kan bara säga att jag tycker du gör rätt som går på svart ask. Har sett ett par i svartask som Pecka hade och det blir väldigt diskret och snyggt. Från början var jag lite skeptisk, men det blir mycket bättre än man tror. Som tidigare nämnts så smälter elementen in fint då.
paa skrev:Jag tycker inte om svartlaserad ask. Ser inte naturligt ut på något sätt, det är nog mest likt plastfaner av alla "riktiga" faner. Men vem bryr sig vad jag eller nån annan tycker, det gäller ju att bli nöjd själv.
Hetsporren skrev:OK. Men jag vill verkligen ha fanér, inte målad MDF. Kan jag få en dylik med t.ex. "ultramatt svart"?
americantabloid skrev:Hej Hetsporren!!!
Kan bara säga att jag tycker du gör rätt som går på svart ask. Har sett ett par i svartask som Pecka hade och det blir väldigt diskret och snyggt. Från början var jag lite skeptisk, men det blir mycket bättre än man tror. Som tidigare nämnts så smälter elementen in fint då.
paa skrev:Jag tycker inte om svartlaserad ask. Ser inte naturligt ut på något sätt, det är nog mest likt plastfaner av alla "riktiga" faner. Men vem bryr sig vad jag eller nån annan tycker, det gäller ju att bli nöjd själv.
IngOehman skrev:Vill bara påpeka att jag inte använder lasyr (ful halvgenomskinlig ytfärg). De är fanerade i ask (ett ganska ljust och väldigt grovmönstrat träslag, hårt som tusan är det också) och sedan betsade (färg som tränger in helt i träet) svarta. Till sist är de klarlackade med en extremt matt lack. Allt för att behålla träkänslan.Hetsporren skrev:OK. Men jag vill verkligen ha fanér, inte målad MDF.
Ja, de är ultramatta.
Vh, iö
Sanny_X skrev:Edit: då blir det ingen resa i veckan?
Hetsporren skrev:Sanny_X skrev:Edit: då blir det ingen resa i veckan?
Nej, det hinns inte med. Är bara ledig onsdag på hela veckan sen jobbar jag fyra dagar, då jag börjar ca kl 5:40 varje dag. På onsdag har jag dessutom ett utvecklingssamtal med Victors lärare kl 16, plus EM-kvalet på kvällen...Vore dumt att inte tacka ja till vännernas erbjudande om transport i detta läge, besöka IÖ (för lyssning) kan vi ju göra en gång då gott om tid finns (för övernattning). Det är så många jag vill träffa då jag besöker baksidan, att några timmars vistelse bara blir frustrerande. Även om bilresan säkert skulle blivit trevlig, med eller utan dubbdäck/jordglob...
Edit/mike34: Säg till när du börjar sakna dina piP för mycket!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster