Ino Audio i Malmö?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
BootCut

Inläggav BootCut » 2008-08-17 00:10

Här är ännu en med högtalare från Öhman. Jag har ett par piP som jag ska ha till min hemstudio (ej klar än).

Om en vecka så är jag nog klar med monteringen av iPs + PP-2 + 6 st a1 i vardagsrummet. Det är inte akustikreglerat, men jag kommer att dämpa de första reflexerna från bak- och sidoväggarna.

Hade varit kul att lyssna på pi60s.

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-08-17 23:24

BootCut skrev:Här är ännu en med högtalare från Öhman. Jag har ett par piP som jag ska ha till min hemstudio (ej klar än).

Om en vecka så är jag nog klar med monteringen av iPs + PP-2 + 6 st a1 i vardagsrummet. Det är inte akustikreglerat, men jag kommer att dämpa de första reflexerna från bak- och sidoväggarna.

Hade varit kul att lyssna på pi60s.

I Malmö-området (var) ? :P

Har precis PM:at Stefan. :)

Är själv mest nyfiken på att få lyssna på musik från dessa dinosarier igen, var längesen sist. Men en organiserad träff kan ju vara najs det också. :)

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-08-17 23:32

Fan, PM verkar inte funka eller/och så är det spam-delux hos stefan :)

Så:
(hoppas det funkar nu..)

Hej Stefan :)

Vart i Malmö bor du? Har inte hört pi60 på många år. :)

Bor själv vid Dammfri/Slottstaden..

// Martin

EDIT
PM:a gärna nummer o så om det funkar.
:)

Användarvisningsbild
BootCut

Inläggav BootCut » 2008-08-18 10:17

Ja just det, glömde skriva att jag också bor i Malmö. Ganska nära Nobeltorget. Om ni ska ha en pi60 lyssning så hänger jag gärna på.

Jag fick upp mitt surround system igårkväll. Har inte riktigt fått till delningen mellan basarna och topparna. Jag kunde också höra minst två rejäla stående vågor i de lägre frekvenserna. Så det som ska till nu är injustering av system samt akustikreglering så gott det går.

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-08-19 12:33

BootCut skrev:Ja just det, glömde skriva att jag också bor i Malmö. Ganska nära Nobeltorget. Om ni ska ha en pi60 lyssning så hänger jag gärna på.

Jag fick upp mitt surround system igårkväll. Har inte riktigt fått till delningen mellan basarna och topparna. Jag kunde också höra minst två rejäla stående vågor i de lägre frekvenserna. Så det som ska till nu är injustering av system samt akustikreglering så gott det går.

Trevligt. Vad för en stereo spelar du musik på då? :)

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2008-08-19 16:40

Hammarstrand skrev:
stefanolo skrev:Ha, ha!! :D

F-n vad skoj! Faktiskt.se samlar ihop till en sydvästskånsk avdelning för inbördes beundran! 8) 8) Det här gillar jag! Vi får organisera en liten "lyssningsrunda" där vi under en dag åker runt och lyssnar på varandras system och avslutar med lite gott käk. :P

Vad tyx??

/stefan

Fan va bra ide.. Kan kanske bli lite mycket om vi blir en tio stycken men låt säga att man har 3-4 olika ställen man åker runt till.. Och så förderlar vi högtalarna på dessa 3-4 olika ställena. Samma ide fast med lite modifikation. ;-)

Ska vi försöka dra igång någon träff?

Vilka är sugna på att ställa upp?
Vara med?

Jag kan ställa upp med lite OA, då det blir mycket att flytta annars, men det kommer att vara spartanskt inrett ett tag framöver dock.

Användarvisningsbild
peetwa

Inläggav peetwa » 2008-09-01 21:31

Jag kan jag bor rätt nära nobell.torget och kan bjuda på ett par OA 58.2. Dom står i lådor nu så det är lätt att flytta dom.

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-09-01 21:34

peetwa skrev:Jag kan jag bor rätt nära nobell.torget och kan bjuda på ett par OA 58.2. Dom står i lådor nu så det är lätt att flytta dom.

Jag är med men vill inte hamna på bild alá Homer-dreggel :)

Jag bor vid dammfri/slottstaden.

stefanolo

Inläggav stefanolo » 2008-09-01 21:56

Sorry att det inte blivit någon lyssningssession hos mig än :oops: . Har sålt försteget och väntar på nytt, Holographic Audio Pre TwentyFive. Kommer förhoppningsvis inom 2-3 veckor enligt Lars på HA.

I vilket fall som helst så lämpar sig mitt rum inte för att ställa in ett par Carlsson i. Ingen lämplig vägg uppförd ännu. Blir inget väggbygge förrän senare i höst då fönsterbyte och golvläggning (med golvvärme) står på tur först för den oerfarne GDS:aren Stefan. :wink: Så det får bli pi60s-lyssning hos mig.

Jag hälsar gärna på hos Carlssoniter i stan för att få återuppleva ortoakustik in action :) .

Jag ska ta och ringa IÖ för förhoppningsvis kunna boka in en lyssning hos honom när jag befinner mig i Sthlm å jobbets vägnar. Det vill man inte missa även om man redan har ett par Ino-högtalare :) .

/stefan

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-09-01 23:26

Varför inte en ikke prentatiös (stavning :?) träff - bara lyssna?

Nattlorden:
Var bor du? :)

Ser mycket hellre* ex en bira på nya tröls (nobel) - yra lite för att sen avnjuta en platta eller tio. :)

* Än att analytiskt bedömma ljud.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-09-02 07:03

Strax utanför Landskrona bor jag. Jobbar på Drottninggatan i Malmö däremot.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-09-02 10:54

Jag tar gärna ett tåg ner till Malmö när det är aktuellt.

Men gärna med samma krav som m_persson79, dvs inga bilder på mig.

Mvh

Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-09-02 10:58

...jag tåler att fotograferas.... det är mest betraktaren det är synd om... :lol:

Heck... står man ut med en ful pose med cykelpumpen i högsta hugg pumpande stereorack så klarar man det mesta!

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-09-02 21:15

Nattlorden skrev:...jag tåler att fotograferas.... det är mest betraktaren det är synd om... :lol:

Heck... står man ut med en ful pose med cykelpumpen i högsta hugg pumpande stereorack så klarar man det mesta!

Bra att tråden hålls vid liv. :)

Nattlorden
Landskrona är ju en bit men om någon har bil så kan vi kanske ta en liten runda. :)

Fjonkalicious
Var bor du?

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-09-03 00:11

m_persson79 skrev:
Nattlorden skrev:...jag tåler att fotograferas.... det är mest betraktaren det är synd om... :lol:

Bra att tråden hålls vid liv. :)

Nattlorden
Landskrona är ju en bit men om någon har bil så kan vi kanske ta en liten runda. :)

Fjonkalicious
Var bor du?

Jag bor i Helsingborg i en lägenhet fullknökad med vintageprylar, varav det mesta inte är inkopplat (än). För närvarande är det en receiver och en rullbandspelare i bitar i sovrummet. I köket huserar högtalarelement, lådor, skruvdragare och en jävla massa svordomar. I v-rummet står en jävla massa grejor som skall säljas och i alla rum finns en hel del som skall behållas :-)

Vet inte om det var av besöksanledning du frågade, men än är det nog inte lönt att titta hem hos mig, dessutom så finns ingen akustikjustering eller piP heller för den delen. Kommer nog inte finnas någon akustikjustering heller, så oavsett vad som spelas så låter det nog ändå skit. Och även om jag skulle akustikjustera så spelar det nog ingen större roll eftersom jag oftast lyssnar på halvbra junk som ser snyggt ut men låter halvbra ;-)

Men tåg går ju regelbundet till Malmö och Nattlorden passerar jag rätt ofta när jag kör till farsan.

Mvh
Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
theSaint

Inläggav theSaint » 2008-09-14 08:08

Hejsan!

Såg den här tråden av en slump. Jag bor mellan Nattlorden och MatsÅ, ganska nära kärnkraftverket. Tyvärr är jag den svarta ankungen då jag har LTS-3v-f2. Jag är dock väldigt nyfiken på Ino och trevligt sällskap förstås. Jag har bil och arbetar i Malmö.

mvh

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-09-14 09:10

theSaint skrev:Hejsan!

Såg den här tråden av en slump. Jag bor mellan Nattlorden och MatsÅ, ganska nära kärnkraftverket. Tyvärr är jag den svarta ankungen då jag har LTS-3v-f2. Jag är dock väldigt nyfiken på Ino och trevligt sällskap förstås. Jag har bil och arbetar i Malmö.

Den har jag aldrig hört... men skulle gärna göra, så i vart fall jag kommer gärna på besök någon gång (om det är hundfritt, dvs).

Användarvisningsbild
theSaint

Inläggav theSaint » 2008-09-15 21:37

Vi äger ingen hund själva men vi har besök av en lite då och då (2-3 gånger i månaden). Vet inte om sådant "sätter sig i väggarna".

Rummet som högtalarna står i är väl ingen önskedröm för dem. Jag har gömt någon dämpskiva bakom lite tygramar för att röster inte skall studsa runt och lyssningmässigt blev det så klart också en förbättring. Mer borde göras men man bor ju inte ensam. Det hindrar mig dock inte för många timmars lyssning :)

Jag har inte hört någon Ino högtalare. Så nyfiken är jag allt.

Jag kommer tyvärr vara i huvudstaden större delen av den här månaden men därefter så borde vi kunna ordna något

0 o-+-<

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Inläggav Hammarstrand » 2008-10-06 15:26

Jag är högst intresserad av att höra någon eller några av Ino burkarna.
Bor vid Mobilia i södra malmö.
Mac Mini, PS3, Wii --> DENON 2808 --> Panasonic 42", Ino Audio Pi60.

Användarvisningsbild
akeda

Inläggav akeda » 2008-10-10 12:26

Revinge räknas väl som förort till Malmö va? :roll:

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-10-10 21:25

akeda skrev:Revinge räknas väl som förort till Malmö va? :roll:

Kanske till Lund? :)

Bra att tråden lever dock.

stefanolo

Inläggav stefanolo » 2008-10-18 15:44

Tjenis!

Jag tar gärna emot "halvspontana" besök om någon vill komma och lyssna på mina pi60s. Ring några dagar innan så jag kan stämma av med familjen. 0709-369055.

Ta gärna med egen musik på CD. Tyvärr har jag i nuläget ingen fungerande vinylspelare (har annars själv betydligt mer vinyl än CD). Jag har en del riktigt fina inspelningar på CD (Sheffield Lab) men det är alltid roligt att höra ny musik så ta med själv.

Välkomna! :D

/stefan
Lästips Henry Hazlitt "Economics in One Lesson" och Alex Epstein "The Moral Case for Fossil Fuels"

Användarvisningsbild
U1

Inläggav U1 » 2008-10-18 19:23

Stefanolo: Om du har tid nästa helg så tittar jag gärna över, slår en pling i veckan.

stefanolo

Inläggav stefanolo » 2008-10-23 09:25

Tjenis!

Jag har söndag eftermiddag (26 okt) ledig för att ta emot hifi-besök :D .

U1 och andra som är intresserade är välkomna mellan 13 och 16. Efter 16 tar familjeåtagandena vid igen :wink: .

Mitt mobilnummer ser ni ovan. Välkomna! :D

/Stefan
Lästips Henry Hazlitt "Economics in One Lesson" och Alex Epstein "The Moral Case for Fossil Fuels"

Användarvisningsbild
Nahaz

Inläggav Nahaz » 2008-12-26 14:59

Jag är väldigt nyfiken på både pi60 och LTS 3v-f2.

Sitter själv med B&W683 nu.

Om någon i Malmö regionen vill jämföra pi60 eller LTS 3v-f2 så kan jag både tänka mig att flytta mina högtalare hem till er eller göra plats för era så vi kan jämföra här.

Elektronik som finns på plats här är Vincent SA-93 samt SP-993.
Finns även Trends Audio TA-10.1 och Denon AVR-2807.

Vill någon jämföra pip med B&W685 eller Energy C-200 går även detta bra : )
Dessutom ett mycket enklare projekt då det inte handlar om lika tunga grejer.

stefanolo

Inläggav stefanolo » 2008-12-28 22:05

Tjenis!

Jag har pi60s och Du får gärna komma hit och lyssna. Jag flyttar inte gärna på mina men hjälper Dig gärna att bära Dina högtalare. Du ser min setup i min signatur.

/stefan

Användarvisningsbild
Nahaz

Inläggav Nahaz » 2008-12-28 22:26

Tackar vänligast för erbjudandet.

Då har jag hittat pi60 i Malmö och LTS 3v-f2 i Löddeköpinge.

Det lutar väl åt att jag får packa ner mina högtalare och asa dom med mig till er båda. Helst samma dag av naturliga skäl : )

Vi får se om vi kan hitta ett lämpligt datum som passar oss alla 3.

Användarvisningsbild
theSaint

Inläggav theSaint » 2009-01-08 14:24

Då har man lyssnat på Pi60s :) Är så klart hemskt sugen på att få höra även PiP och PiPs.

Någon i skåne som kan tänka sig och ta emot mig alternativt komma och hälsa på. Jag kan ta med mina LTS-3v-f2 om någon är nyfiken på att lyssna på dom.

/theSaint

Användarvisningsbild
Nahaz

Inläggav Nahaz » 2009-01-08 16:52

Jag kommer gärna förbi också om någon ställer upp med piP(s).
Oppo BDP-80, HTPC -> TX-NR3010 -> cr80s -> miniDSP -> Emotiva XPA-5 -> 3 x i14, pX-4, 6 x a2, 4 x slutna mupps.
Bilder: http://www.minhembio.com/Nahaz

Användarvisningsbild
Nahaz

Inläggav Nahaz » 2009-02-04 23:03

Inga skåningar med piP som kan tänka sig att få besök eller ta med sig sina högtalare för ett litet test/lyssnings session?
Oppo BDP-80, HTPC -> TX-NR3010 -> cr80s -> miniDSP -> Emotiva XPA-5 -> 3 x i14, pX-4, 6 x a2, 4 x slutna mupps.
Bilder: http://www.minhembio.com/Nahaz

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino