Moderator: Redaktörer
BootCut skrev:Här är ännu en med högtalare från Öhman. Jag har ett par piP som jag ska ha till min hemstudio (ej klar än).
Om en vecka så är jag nog klar med monteringen av iPs + PP-2 + 6 st a1 i vardagsrummet. Det är inte akustikreglerat, men jag kommer att dämpa de första reflexerna från bak- och sidoväggarna.
Hade varit kul att lyssna på pi60s.
BootCut skrev:Ja just det, glömde skriva att jag också bor i Malmö. Ganska nära Nobeltorget. Om ni ska ha en pi60 lyssning så hänger jag gärna på.
Jag fick upp mitt surround system igårkväll. Har inte riktigt fått till delningen mellan basarna och topparna. Jag kunde också höra minst två rejäla stående vågor i de lägre frekvenserna. Så det som ska till nu är injustering av system samt akustikreglering så gott det går.
Hammarstrand skrev:stefanolo skrev:Ha, ha!!![]()
F-n vad skoj! Faktiskt.se samlar ihop till en sydvästskånsk avdelning för inbördes beundran!![]()
Det här gillar jag! Vi får organisera en liten "lyssningsrunda" där vi under en dag åker runt och lyssnar på varandras system och avslutar med lite gott käk.
![]()
Vad tyx??
/stefan
Fan va bra ide.. Kan kanske bli lite mycket om vi blir en tio stycken men låt säga att man har 3-4 olika ställen man åker runt till.. Och så förderlar vi högtalarna på dessa 3-4 olika ställena. Samma ide fast med lite modifikation.
peetwa skrev:Jag kan jag bor rätt nära nobell.torget och kan bjuda på ett par OA 58.2. Dom står i lådor nu så det är lätt att flytta dom.
Nattlorden skrev:...jag tåler att fotograferas.... det är mest betraktaren det är synd om...![]()
Heck... står man ut med en ful pose med cykelpumpen i högsta hugg pumpande stereorack så klarar man det mesta!
m_persson79 skrev:Nattlorden skrev:...jag tåler att fotograferas.... det är mest betraktaren det är synd om...![]()
Heck... står man ut med en ful pose med cykelpumpen i högsta hugg pumpande stereorack så klarar man det mesta!
Bra att tråden hålls vid liv.
Nattlorden
Landskrona är ju en bit men om någon har bil så kan vi kanske ta en liten runda.
Fjonkalicious
Var bor du?
theSaint skrev:Hejsan!
Såg den här tråden av en slump. Jag bor mellan Nattlorden och MatsÅ, ganska nära kärnkraftverket. Tyvärr är jag den svarta ankungen då jag har LTS-3v-f2. Jag är dock väldigt nyfiken på Ino och trevligt sällskap förstås. Jag har bil och arbetar i Malmö.
akeda skrev:Revinge räknas väl som förort till Malmö va?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster