ino + bladelius ?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2007-05-27 09:45

www.aresguitar.se.

En länk till gitarrbyggare.

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2007-05-28 06:16

Skarvarna kommer krypa fram... ...verkar snudd på oundvikligt. Man får bestämma sig om man kommer störa sig på det - det känns lite tristare på ljusa färger då skarven framträder mer tydligt i relief vid ljus lite från sidan.

I mitt fall spacklade jag upp hela ovansidan på ett par piP med Plastic Padding någon millimeter och de klarade sig bra. Flera lager med enbart färg förslår inte riktigt.

Mdf suger. Färg. ;)
Inaktiv

Användarvisningsbild
overture

Inläggav overture » 2007-05-28 09:10

Hmmm, man kanske skulle kunna tänka sig att lägga på en tunn fanérskiva där skarvarna skulle kunna tänkas krypa fram (tex på toppen) och sedan måla? Då kan ju inga mdf-kanter hoppa fram även om de vill....

Användarvisningsbild
overture

Inläggav overture » 2007-06-04 16:35

Tänkte bara passa på att tala om att jag tack vara misc100 nu varit o lyssnat på ett par pi60 (06). Trots dator som källa, mp3:or och enklare denon receiver (2105?) och icke-justerat rum så var det inga tvivel. Detta låter bra!
Kanske inte den där religiösa upplevelsen som jag sett framför mig men tveklöst bland det bättre jag hört.
Jämfört med mitt eget system (som är väl intrimmat i ett hjälpligt fixat rum) så var de största skillnaderna som jag upplevde en bättre holografi och mer kraft i basen.
Det är väl inte så mycket mening att älta detta ämne mer med tanke på de fullstädigt skillda parametrarna men det viktigaste som jag tog med mig från lyssningen var att detta definitivt bör tittas och lyssnas närmare på.

Tanken som far runt i skallen nu är ju förståss: om pi60 är så bra, hur är då ett delat system? Frusta frusta! Hur kan man bli så fixerad vid ljud.... ;)

Användarvisningsbild
Kakan

Inläggav Kakan » 2007-06-04 23:48

overture skrev: Frusta frusta! Hur kan man bli så fixerad vid ljud.... ;)

Troligtvis ren (o)tur :lol:
Kakan - kan ibland...
/ Arne Hellberg

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2007-06-05 02:05

overture skrev:Kanske inte den där religiösa upplevelsen som jag sett framför mig

:mrgreen:

Föregående

Återgå till Wänner af Ino