Moderator: Redaktörer
blacklabel skrev:En helt annan fråga är om man nu har pip och vill uppgradera lite. Vilket är smartast rent ekonomiskt/prestanda mässigt att köpa pi60 eller köpa till basstöd till befintlig pip?
blacklabel skrev:Grismannen, jag kan meddela att han hade stativen hemma iaf förra fredagen. De jag fick hade legat och dammat i hans garage så det verkar ju inte vara strykande åtgång.
F.ö tror jag att detta är en kanon högtalare. Nu när jag lirat på lite så är de iaf inte sämre än mina Canton LE109 i basen. Och då har jag ett ganska stort rum utan dämpning och öppna ytor plus parkettgolv.
Det är nog ganska viktigt med bra inspelade skivor.
blacklabel skrev:Här kan ni se bilder på piP. När ni ser dessa bilder kommer ni också förstå varför jag har lite problem med akustiken. Ser inte riktigt likadant ut som i IÖ´s källare.
Tänkte dock införskaffa IÖ´s dämpskivor och göra ett par tjusiga absorbenter av Marimekko tyg. Förr eller senare lär det väl bli ett par Profundus P åsså. Men jag lyssnar iofs mest på Jazz, så bastrycket är inte sådär jätteviktigt. Bara det låter bra
http://www.minhembio.com/Blacklabel
blacklabel skrev:Nix, de fanns endast i svart. Jag ville helst ha dem i silver, men icke.
m_persson79 skrev:Hmm.. mina SoundStyle-stativ är 60cm, har också lite problem i basen.. ska försöka lånda hem ett par lägre och testa.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 14 gäster