Om du vill får du gärna komma och lyssna nån dag, ska bara fixa lite så det finns plats att sitta i vardagsrummet. (renoverar köket nu)
(piP på bilden, har piPs nu)
Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:Jag har piPs med basmoduler, estetiskt.... tja en smakfråga kanske:
jeppe skrev:Har inte r5 samma mellanregister som pr18 och pr24?
RogerGustavsson skrev:jeppe skrev:Har inte r5 samma mellanregister som pr18 och pr24?
Basmellanregisterelementet är samma som i pr18 och pr24. Tror IÖ brukar kalla sådana element boomer. Siffrorna står för innervolymen på lådan.
Bamsefar skrev:RogerGustavsson skrev:jeppe skrev:Har inte r5 samma mellanregister som pr18 och pr24?
Basmellanregisterelementet är samma som i pr18 och pr24. Tror IÖ brukar kalla sådana element boomer. Siffrorna står för innervolymen på lådan.
Visst är det så, B67 tror jag den heter ?
Samma element används för övrigt av Morello i hans högtalaresom mellanregister förvisso...
paa skrev:B67, betyder inte det 6,7 tums membrandiameter, åtta tums chassi alltså? Det verkar väldigt stort för en 5 liters låda!
Naqref™ skrev:piP-boomern heter b59
Haakan_W skrev:SirAnselm skrev:Vad händer om man matar basmodulerna med "odelad" signal?
det låter illa
SirAnselm skrev:Så att kopplingen blir, för mig alltså, som följer: Receiver -> Delningsfilter -> piPs + slutsteg -> basmoduler? Vad händer om man matar basmodulerna med "odelad" signal?
Försteg -> delningsfilter ----> slutsteg -> frontar
|
------------> slutsteg -> basmoduler
Receiver -> Frontar (avdelade (small))
|
| .1 utgång
|
--> slutsteg -> basmoduler
Nej, det är dom inte. De följer numera oftast THX-standarden och delar uppåt med 24ddb vid 80hz. Fullt dugligt bara basmodulerna inte står längre bort än 4m från högtalarna.wayfarer skrev:Detta sparar ju in ett slutsteg och separat delningsfilter. Dock är ju kritiken mot detta att delningsfiltren i receivers är för flacka.
Källa -> delningsfilter -> Receiver (front analog multikanalsingång) -> frontar
|
|
------------> Receiver (sidokanal analog multikanlingång) -> basar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster