Kommer antagligen har släckt när jag sitter där och myser
Moderator: Redaktörer
EA_73 skrev:Påverkas ljudet till det positiva om jag ställer basarna i hörnen istället för under pr18/pr24?
EA_73 skrev:Kanske blir något i denna stil. Lådan under pr24 är identisk till formen men 50 cm hög och med nersänkta sd-fötter.
bilder
shifts skrev:Hur yttrar sig egentligen den där frånvaron av kompensation stereosystemfel i pr18/-24 vid praktiskt användande? Antar att man kan säga att det beror på (inspelningen)
Finns pi18 att få tag på i egentlig mening?
Merkurius skrev:Tengil skrev:
Jäklar vad du är bra på att ritaliknar min uppställning ganska precis.
Vh Christer
Spännande, då vet jag/vi vad vi har att vänta
Steresystemfelet yttrar sig som en lätt förstärkning för vissa frekvenser när något är panorerat "mitt i mellan högtalarna". Det är om jag inte missminner mig förstås.
[slrt]
EA_73 skrev:Steresystemfelet yttrar sig som en lätt förstärkning för vissa frekvenser när något är panorerat "mitt i mellan högtalarna". Det är om jag inte missminner mig förstås.
[slrt]
Innebär detta att dessa inte är lämpliga att köra i ett 4.1 system, alltså utan center??
Slartibartfast skrev:EA_73 skrev:Jag kommer inte bry mig om en center och jag är på G mot hemmabio. När jag ska kitta center så blir det den trekanalsboxen som Ingvar leker med, annars så tror jag att jag hoppar!
Sån är jag, enkel och slapp.
[slrt]
EA_73 skrev:Vad för 3-kanalers box. Mer info?
EA_73 skrev:Slartibartfast skrev:EA_73 skrev:Jag kommer inte bry mig om en center och jag är på G mot hemmabio. När jag ska kitta center så blir det den trekanalsboxen som Ingvar leker med, annars så tror jag att jag hoppar!
Sån är jag, enkel och slapp.
[slrt]
Vad för 3-kanalers box. Mer info?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster