Challe skrev:Roger Waters skiva Amused to death är rätt bra oxå men den är lite fusk
Fusk?? Personligen tycker jag den är ypperlig för att veta jag kommit någorlunda rätt med placeringen! När ATD plattan breder ut sig maximalt och man ändå upplever att Rogers "s" och "klick" slickar en i örat från mitten/mitten då brukar "allt" material låta klockrent (välinspelat sådant alltså

Hur som en osannolik platta när allt funkar! I mina i28:or upplever jag dock en del av effekterna som lite taffliga "lågupplösta" men det är inte i28:ornas fel utan nu hör jag för första gången det som ÄR på plattan. Åskan i början av 3:e spåret är SJUKT snygg (om nu åska kan vara det) följt av det osannolikt brett panorerade pianot som spelar toner från mer än 90 grader höger ut o in... Jag skulle kunna räkna upp exempel på lyssningsvärda effekter halva natten från detta emineta vax men stannar här... Har ni inte plattan så KÖP!!! Finns en fantastisk utgåva från 2005 som jag beställde från Japan. Annars är GOLD MASTER utgåvan magisk om man kan få tag i den (och har råd...)...