Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Varför inte 4st Z istället så får du dem lätt på rad.
Z har dessutom lägre dist än Y
subjektivisten skrev:Alexi skrev:Varför inte 4st Z istället så får du dem lätt på rad.
Z har dessutom lägre dist än Y
Z är dyrare och tar mer plats än Y-6.
Distmässigt så lr dom vara lika om jag har lika många element men eftersom jag bor i lägenhet så räcker Y-4 så det blir över när det gäller ljudtryck/låg dist. Y-6 är bara för att få bättre basåtergivning i rummet, inget annat.
Nej i Z är basarna kopplade till varandra på ett sätt som sänker 2:a tons disten en hel del.subjektivisten skrev:Z är dyrare och tar mer plats än Y-6.
Distmässigt så lr dom vara lika om jag har lika många element.
Du tror 2:a tonsdisten är ett problem som är så pass värt att ta hand om i förhållande till andra saker så att en investering i Z-4 jämfört med Y-4 är motiverad?Alexi skrev:Nej i Z är basarna kopplade till varandra på ett sätt som sänker 2:a tons disten en hel del.subjektivisten skrev:Z är dyrare och tar mer plats än Y-6.
Alexi skrev:Nej i Z är basarna kopplade till varandra på ett sätt som sänker 2:a tons disten en hel del.
Nej jag håller med Lust, en sambo borde vara högre prioritetKaffekoppen skrev:Du tror 2:a tonsdisten är ett problem som är så pass värt att ta hand om i förhållande till andra saker så att en investering i Z-4 jämfört med Y-4 är motiverad?Alexi skrev:Nej i Z är basarna kopplade till varandra på ett sätt som sänker 2:a tons disten en hel del.subjektivisten skrev:Z är dyrare och tar mer plats än Y-6.
subjektivisten skrev:För dom står så bra där dom står och dämpningen är utformad kring dom
subjektivisten skrev:Han trodde det skulle ge lite jämnare tonkurva (det som är intressant) och såklart längre dist (behövs knappast). Om det är värt det är upp till mig. Pengamässigt så är det inga problem, det kan vara värt 16K till om basen blir ännu bättre. Det som hindrar mig lite är möbleringsmässigt, att det blir svårt att få till det snyggt, skulle jag tro.
Sunde skrev:Dom kostar väl mer än så nu va? Står iaf 19k för ett par i rå-mdf i min prislista.
Mvh Christian
Dynamic skrev:Det kliar alltså bara lite i spenderar-fingrarna![]()
För resultatet borde ju bli ungefär lika bra att sprida ut dom lådor du redan har och dämpningen borde vara billigare att ändra utforming på än at köpa fler baslådor.
steveo1234 skrev:Varför inte spendera 2000 på en vettig mätmick och en parametrisk equalizer och jämna ut basen på det viset istället?
Det ger garanterat resultat som motsvarar investeringen.
Kaffekoppen skrev:Det är väl ingen fråga längre?
subjektivisten skrev:steveo1234 skrev:Varför inte spendera 2000 på en vettig mätmick och en parametrisk equalizer och jämna ut basen på det viset istället?
Det ger garanterat resultat som motsvarar investeringen.
Nej, så kommer jag inte göra. Basabsorbenter är på g dock.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster