IngOehman skrev:gekados skrev:meshuggener skrev:Hej
Sätt i en signalkabel på utgången + på bc60 och mät med multimeter(ohm) du mäter på ledare och jord i andra änden av kabeln och vrider du " + ratten" tills rätt värde uppnåtts som står på baksida av "locket"
Sedan gör du samma med - utgången och vrider då på andra " - ratten"
Lycka till!
Tack för tipset. Efter ett snabbt besök på biltema, fungerade det klockrent!
Det låter bra det, även om jag inte är säker på att jag förstor beskrivningen riktigt.
Vad är "utgången +" och vad är "- utgången"? Är det höger och vänster kanal som åsyftas?
Och det står heller inte att inget får vara anslutet till ingångarna när man gör mätningen.
Det får det inte.
Vill man vara riktigt säker på att det blir rätt (även om man är osäker på vad som är in-
och utgång) så ställer man ratten på framsidan på max under justeringen. Fast å andra
sidan är det ju viktigt att man håller reda på vad som är in- och utgång sen när man
kopplar in den... Men tittar man på apparaten framifrån med poten mot sig och locket
nedåt, så är ingångarna de vänstra och utgångarna är till höger på baksidan. Signalen går
från vänster till höger alltså, precis som text man läser gör.
Allt som allt tror jag det är säkrast att hänvisa till den beskrivning av hur man ställer in
en bc60, som kommer med när man köper den. Där står allt.
Vh, iö
Hej.
Tack för förtydligen - jag lyckades klura ut det och fick till ett värde som matchade min förstärkare.
Köpte mina bs60 begagnad, så det var inte mycket beskrivning med dem. Men det var inte så komplicerat

Mvh,
Lars