philip skrev:Jag tror det har mycket med rummet att göra, bs60 verkar inte alls falla alla i smaken medan jag hyllar dem som gåvor från gud!
Roligt är att många som kommer in i studion titta misstänksamt på mina pi60 innan jag sätter på musik, sedan är alltid den första kommentaren, 'Vilken bas! Från den lilla högtalaren!'
Då förklarar jag att bs60 också är inkopplade vilket får de flesta att ännu mer titta misstänksamt, (mina bs60 är inte så roligt lackade enligt många, jag gillar, eller rättare sagt, skiter i vilket), 'Men de hörs ju inte säger folk till slut'
skillnaden mellan basstöd och subwoofer är alltså inte bara stor i idévärlden.
Jo, bs60 är en väldigt bra lösning till PI60(s) och gör ganska stor skillnad även i ljudkvalitet (4st ljudalstrande källor i stället för 2...)
det går ju också naturligtvis att spela högre med PI60(s) + bs60, och tillfradställande högt till i stort sätt all musik, förutom tung elektronisk musik som sagt...
Då ger dom upp "ganska tidigt" (mycket senare än dom flesta andra högtalare, men alldeles för tidigt för mina krav..)
Måset bara inflika här en sak, det är inte bara bsstöden som "inte hört" utan jag tycker att om man integrerar modulerna bra i rummet och med roppsystemet så hör du absolut inte att det är några moduler inkopplade.
Jag tycker inte att man hör att det är några högtalare allt med i det hela, där är bara underbar musik...