lät bra
här är ett test
http://www.tnt-audio.com/casse/orchid_e.html
Moderator: Redaktörer
Laila skrev:Ragnwald skrev:lazpete och Laila, läs en gång till.![]()
Drömmen har jag inte hört, men jag har för mig att Ingvar lyssnat på den ihop med pi60.
Har den ingen som helst motkoppling, eller vad ?
Saxat från Hesselwall:s hemsida:
"Motkoppling är något som nästan samtliga förstärkare är försedda med. Den införes för att kompensera för brister i förstärkarens konstruktion. The Dream är så välkonstruerad att någon motkoppling ej erfordras, bl.a. genom detta erhålles ett suveränt
transientsving av musikens frekvens och amplitudvariationer."
Så de så...![]()
ps. Så vem håller du med iö eller Morello ?
IngOehman skrev:Vill med detta inlägg bara ännu en gång att jag alltså¨inte alls är överens
med Morellos uttalande. SE förstärkare med trioder är de som klarar sig
bäst utan motkoppling. Av minst två skäl - triodernas låga impedans och
SE-principens intrinsiska arbetsklass - Klass A.
Vh, iö
Morello skrev:Laila skrev:Ragnwald skrev:lazpete och Laila, läs en gång till.![]()
Drömmen har jag inte hört, men jag har för mig att Ingvar lyssnat på den ihop med pi60.
Har den ingen som helst motkoppling, eller vad ?
Saxat från Hesselwall:s hemsida:
"Motkoppling är något som nästan samtliga förstärkare är försedda med. Den införes för att kompensera för brister i förstärkarens konstruktion. The Dream är så välkonstruerad att någon motkoppling ej erfordras, bl.a. genom detta erhålles ett suveränt
transientsving av musikens frekvens och amplitudvariationer."
Så de så...![]()
ps. Så vem håller du med iö eller Morello ?
Herrejösses att dom där gamla rörgubbarna inte lärt sig bättre.
Regulativ/negativ återkoppling används för att reglera utsignalen med avseende på insignalen, vilket är helt nödvändigt med hänsyn till rörens och/eller transistorernas inneboende egenskaper. Thats it.
Morello skrev:Herrejösses att dom där gamla rörgubbarna inte lärt sig bättre.
Regulativ/negativ återkoppling används för att reglera utsignalen med avseende på insignalen, vilket är helt nödvändigt med hänsyn till rörens och/eller transistorernas inneboende egenskaper. Thats it.
Morello skrev: Herrejösses att dom där gamla rörgubbarna inte lärt sig bättre.
subjektivisten skrev:Rör är ju hyffsat meningslöst om man inte är ute efter en viss färgning eller ett visst utseende.
subjektivisten skrev:Rör är ju hyffsat meningslöst om man inte är ute efter en viss färgning eller ett visst utseende.
profbd skrev:fast nog färgar rummet mer en rörförstärkare i de flesta fall
profbd skrev:fast nog färgar rummet mer en rörförstärkare i de flesta fall
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster