Moderator: Redaktörer
mrGaskill skrev:Ah jag trodde 200W var maxeffekt som de tålde? Därav min undran om det funkar med lägre effekt.
XairePhile skrev:Vad avser diskussionen om att driva ett delat system med endast en receiver (och cr80) så borde väl NAD T754 fungera i teorin då den har pre out/main in för alla 6 kanaler?
http://nadelectronics.com/products/av-r ... V-Receiver
Nu tycks den dock inte finnas till försäljning på hifiklubben...
mvh / Henrik
Nahaz skrev:Ja det hade verkligen underlättat för oss entusiaster. Men samtidigt hade det nog varit svårt för tillverkarna att kränga sina dedikerade för och slutsteg om alla integrerade hade båda dessa möjligheter.
mrGaskill skrev:Tack för att du var överpedagogisk. Det handlade om dimensionering. Men det skrev jag ju inte dum som jag var, utan skrev bara helt luddigt "funkar". Glömde att detta var faktiskt. Men det fixar sig nog med slutsteg. Låter säkert "kanon" med 20 W.
subjektivisten skrev:Nahaz skrev:Ja det hade verkligen underlättat för oss entusiaster. Men samtidigt hade det nog varit svårt för tillverkarna att kränga sina dedikerade för och slutsteg om alla integrerade hade båda dessa möjligheter.
Sen så är kanske inte deras filter helt optimalt heller. Men visst vore det en bra grej att ha.
niklas skrev:Men om för- och slutsteg är delbart kan man ju välja vilket filter man vill.
Strauss skrev:Jag driver 4 st med ett Nad c272 ... 2x150. Tycker det funkar
Erik_AA skrev:boom skrev:Erik_AA skrev:boom skrev:Det dom var ute efter var att få ut fullregstret från fram högtalarna då dom menade att dom gick lägre i frekvens än vad lfe ut gången gjorde nånting sånt var det jag ögade bara i genom tråden för 3år sedan.
Förstår inte riktigt vad du menar, men tror inte vi menar samma sak.
Om man tänker vad TCM skrev så i sitt sista inlägg
Förstår ändå inte.
Jag pratar alltså om att få ut enbart basen (t.ex allt under 80 Hz och inget över 80 Hz) från en högtalarterminal på en normal 7.1 reciever. Det går inte på de apparater jag sett.
Är det detta du pratar om också eller är det något annat?
bomellberg skrev:Det går fint om din receiver har multi-room.
Du drar bassignalen till en valfri ingång. Grena den med en Y-kabel om du vill använda två kanaler. Ställ multi-room att använda denna ingång och sätt den till 0dB. Basarna kopplar du till högtalarterminalerna för multi room.
Mvh,
/Bosse
bomellberg skrev:Det går fint om din receiver har multi-room.
Du drar bassignalen till en valfri ingång. Grena den med en Y-kabel om du vill använda två kanaler. Ställ multi-room att använda denna ingång och sätt den till 0dB. Basarna kopplar du till högtalarterminalerna för multi room.
Erik_AA skrev:Om man har multizon på recievern, betyder det också att man alltid kan välja två olika källor de olika zonerna ska spela upp? Blir inte ett dugg klokare av att läsa manualen, den är inte så pedagogiskt upplagd.
Användare som besöker denna kategori: Lennart och 14 gäster