Än intressantare är att det mesta ni undrar över går att få reda på genom att ringa Öhman och fråga, men det vill ni inte av någon anledning. Eller vågar ni inte?
Gulligt.
Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Det är lite spännande att läsa meanmachines, Bill50xs och Objektivistens inlägg. Ni bildar en liten konspiratorisk sekt som funderar och spekulerar, och bara gammal skåpmat är det.
Än intressantare är att det mesta ni undrar över går att få reda på genom att ringa Öhman och fråga, men det vill ni inte av någon anledning. Eller vågar ni inte?
Gulligt.
Almen skrev:Det är lite spännande att läsa meanmachines, Bill50xs och Objektivistens inlägg. Ni bildar en liten konspiratorisk sekt som funderar och spekulerar, och bara gammal skåpmat är det.
[– – –]
Gulligt.
E skrev:Almen skrev:Gulligt.
Jag vet inte om jag kan instämma i det. Jag upplever nog ett aningen
större obehag. Tycker mig nämligen se att spekulationerna är mer
illasinnade än vad jag känner för att acceptera.
Mvh E*
meanmachine skrev:Vad är det du försöker påtala? Att vi är fega eller att du är polare med Ingvar? Jag tror det senare. Wow! Impad!
Nu är ju faktiskt jag tveksam till denna superba ödmjukhet som tillskrivs Ingvar när han på sin fritid offrar sig att producera högtalare för den skrikande skaran. en messiansk känsla ger det tyvärr. Jag är den första och gratta IÖ so mverkligen lyckas med att mystificera och sälja sin produkter på ett mästerligt sätt. På alvar är jag imponerad av detta koncept osm Ingvar lyckas med men nu är problement inte JAG utan DU och din syn på detta och jag är som sagt den första att lyfta på hatten och gratta till företagsamheten emedan du förefaller hellre att har en lidande messias som ger av sitt för att mätta dig.
E skrev:meanmachine skrev:Missunnar du någon att tjäna pengar?
Verkligen inte.
Mvh E*
Almen skrev:meanmachine skrev:Vad är det du försöker påtala? Att vi är fega eller att du är polare med Ingvar? Jag tror det senare. Wow! Impad!
Vem som helst som är intresserad kan ringa honom, han är inte knusslig med att delge sitt telefonnummer. Var inte rädd, meanmachine.Nu är ju faktiskt jag tveksam till denna superba ödmjukhet som tillskrivs Ingvar när han på sin fritid offrar sig att producera högtalare för den skrikande skaran. en messiansk känsla ger det tyvärr. Jag är den första och gratta IÖ so mverkligen lyckas med att mystificera och sälja sin produkter på ett mästerligt sätt. På alvar är jag imponerad av detta koncept osm Ingvar lyckas med men nu är problement inte JAG utan DU och din syn på detta och jag är som sagt den första att lyfta på hatten och gratta till företagsamheten emedan du förefaller hellre att har en lidande messias som ger av sitt för att mätta dig.
Ojojojojoj... Jag har inte skrivit ett ord om IÖ (du skriver desto mer). Jag ville bara påtala det diskrepanta i beteendet att ha så många frågor och undringar, och inte göra det minsta lilla för att få dem besvarade.
Stämmer det inte till eftertanke?
Bill50x skrev:Almen skrev:Det är lite spännande att läsa meanmachines, Bill50xs och Objektivistens inlägg. Ni bildar en liten konspiratorisk sekt som funderar och spekulerar, och bara gammal skåpmat är det.
Konspiratorisk sekt? Jaja, man kan läsa in vad som helst i det jag skriver - om man vill.
Jag utgår bara från hur Ino´s marknadsföring faktiskt ser ut och vad IÖ själv sagt/skrivit. Karln är intelligent och skulle aldrig, som jag ser det, arbeta med förlust. Varför skulle han det? Däremot kan det vara "lämpligt" att i marknadsföringssyfte påskina att man inte tjänar pengar på det man säljer, dvs att "billigare än så här kan det inte bli". Vem vill inte göra en bra affär?
E skrev:Bill50x skrev:Almen skrev:Det är lite spännande att läsa meanmachines, Bill50xs och Objektivistens inlägg. Ni bildar en liten konspiratorisk sekt som funderar och spekulerar, och bara gammal skåpmat är det.
Konspiratorisk sekt? Jaja, man kan läsa in vad som helst i det jag skriver - om man vill.
Jag utgår bara från hur Ino´s marknadsföring faktiskt ser ut och vad IÖ själv sagt/skrivit. Karln är intelligent och skulle aldrig, som jag ser det, arbeta med förlust. Varför skulle han det? Däremot kan det vara "lämpligt" att i marknadsföringssyfte påskina att man inte tjänar pengar på det man säljer, dvs att "billigare än så här kan det inte bli". Vem vill inte göra en bra affär?
1. Man behöver inte nödvändigtvis vara ekonomiskt klok för att man har
en hög intelligens.
2. Halvrepris av min obesvarade fråga till dig: Gör du aldrig något som du
inte tjänar pengar på?
Mvh E*
Bill50x skrev:Jag utgår bara från hur Ino´s marknadsföring faktiskt ser ut och vad IÖ själv sagt/skrivit. Karln är intelligent och skulle aldrig, som jag ser det, arbeta med förlust.
E skrev:Är det tillåtet att göra olika saker i sitt liv, varav några är för brödfödan
och andra är av passion?
Mvh E*
E skrev:(Suck.)
Panelguy skrev:Efter allt man läst om Ino skulle det vara intressant att höra ett par. Tyvärr verkar det nästan svårare att få lyssna på dessa mellanprishögtalare än ett par Alexandrior, förstår mystiken
E skrev:1. Man behöver inte nödvändigtvis vara ekonomiskt klok för att man har
en hög intelligens.
2. Halvrepris av min obesvarade fråga till dig: Gör du aldrig något som du
inte tjänar pengar på?
Då kanske det är så du skall görameanmachine skrev:om jag köper de dyraste Scanspeakelememnten kommer jag inte upp i 450000:-Men superkomponenter i filtret och internkablage från Jorma.
Objektivisten skrev:Kanske är det så snuskigt bra marginaler att det räcker med att kränga några par/året för brödfödan.
Det hoppas jag, men det är nog kanske inte så logiskt?Objektivisten skrev:Kanske är det så snuskigt bra marginaler att det räcker med att kränga några par/året för brödfödan.
meanmachine skrev:E skrev:Är det tillåtet att göra olika saker i sitt liv, varav några är för brödfödan
och andra är av passion?
Mvh E*
Men titta på det stora perspektivet. om du köper pi60 och pröjsar 45000:- tror du att man KAN gå i förlust på dessa pengar är du förtappad.Två rätt ordinära element. Alltså Inget diamant eller underliga val av mterial utan en dome av normal kvalite och en PPkon i basen. TVÅ element samt ett normalt filter och lite MDF.. Vad är inköpet på dessa ? Tänk nu efter noga och föklara hur råvarorna kan motsvara ett värde av 45000:- ?
om jag köper de dyraste Scanspeakelememnten kommer jag inte upp i 450000:-Men superkomponenter i filtret och internkablage från Jorma.
MagnusÖstberg skrev:Panelguy skrev:Efter allt man läst om Ino skulle det vara intressant att höra ett par. Tyvärr verkar det nästan svårare att få lyssna på dessa mellanprishögtalare än ett par Alexandrior, förstår mystiken
Det är osedvanligt många som äger ino som bjuder hem till lyssningar, något som åtminstonde jag tycker ger mycket mer än butikslyssning.
Det är väl mellanprismodellerna, 5K-45K som säljs mest av utbudet, åtminstonde till de som är aktiva på forumet.
E skrev:Det där kanske var någon form av humor.
Mvh E*
MagnusÖstberg skrev:Du frågade mig ju om det var ett skäligt pris som din favoritbutik skulle ta för sina svarta pi60 och då sa jag till dig att avstå eftersom deras prisbild var för hög. Nu säljs dom visst inte förrän till sommaren om jag förstått det rätt. Är du fortfarande spekulant?
meanmachine skrev:Nej. Bara till vettigt begpris. Dvs runt 20k känns rimligt.
JaMagnusÖstberg skrev:MagnusÖstberg skrev:Du frågade mig ju om det var ett skäligt pris som din favoritbutik skulle ta för sina svarta pi60 och då sa jag till dig att avstå eftersom deras prisbild var för hög. Nu säljs dom visst inte förrän till sommaren om jag förstått det rätt. Är du fortfarande spekulant?meanmachine skrev:Nej. Bara till vettigt begpris. Dvs runt 20k känns rimligt.
Så då är ett nypris runt 45K rimmligt för högtalaren enligt dig om man skall se till begagnatpriser i allmänhet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster