Vill bra inflika att jag finner denna tråd mycket intressant
Kul detta med personliga upplevelser och men mest roligt av allt är just hur folk (i detta fall recensenten) får för sig saker och drar slutsatser på väldigt felaktiga grunder. Räcker med att man ser en ny produkt i samband med en annan för att man ska bilda sig en uppfattning om den nya produkten ut i från den (antagligen...) uppfattnignen man har om den andra. Kommer på mig själv att göra detta ibland, men försöker genast att skärpa mig och inte gå vidare på det spåret för så fel det blir då... Ne man ska vara öppensinnad och "ta allt för vad det är" och låta saker tala för sig själva utan att behöva likställas med något annat för det e då man gör felaktiga bedömningar.
Hur som, jag tycker att recentionen va rolig att läsa, samtidigt som jag tycker att han göra några grodor...
Men allt som sallt så håller jag med honom i det han skriver och jag förstår precis varför han tycker som han gör. Det är han inte ensam om att tycka att piP kanske låter lite "trevligare" (på något sätt, vid en första lyssning) medan PI60 kan uppfattas som en aning "dova".
Men inet för en man lyssna lite till så inser man att pi60 inte är det minsta dova utan det låter faktiskt väldigt naturligt när man sedan drar jämförelser med verkligheten. piP har då en klang som aviker lite tycker jag, men fortfarande underbara högtalare
Dom flesta andra högtalare upplevs som extremt onaturliga i klangen när man sedan jämför !
Men jag kan hålla med om att första gången jag höra pi60 så va jag inte alls lika imponerad som av piP

men nu tycker jag att pi60 är en på alla sätt MYCKET bättre högtalare och jag har faktiskt svårare och svårare att uppskatta högtalare med det traditionella "högtalar soundet" (som jag upplever dom flesta högtalare lider av)
Svårt att sätta något riktigt finger på vad det är, men något är det som jag stör mig på, på dom flesta högtalare som inte alls existerar med Ino.
Det är något som gör att det låter onaturligt, överdrivet och "konstrat" men där Ino i stället bara låter "självklart" i allt dom gör
Därför jag älskar Ino och håller dom högst av alla jag hört till dagens datum. Men jag är också helt med på att detta är en smak sak om man gillar det "soundet" eller inte och har altlså inget mot att någon föredrar något annat.