i16s avstånd till bakvägg

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-06-30 13:09

Har man cr80s så kan man ju "boosta" lite Med Q värdet för att få det "roligare" :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2010-06-30 17:00

DVD-ai skrev:Har man cr80s så kan man ju "boosta" lite Med Q värdet för att få det "roligare" :)
Nej, jag har inte märkt nån förändring runt 200 hz när man vrider på den ratten.

Alexi: Borde jag inte höra dessa utsläckningar med ett sinussvep? Kanske är för högt upp i frekvens för att det ska bli uppenbart. Jag står iaf fast vid att mina nuvarande högtalare låter lite fylligare i midbasen.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-06-30 23:53

_Fredrik_ skrev:
DVD-ai skrev:Har man cr80s så kan man ju "boosta" lite Med Q värdet för att få det "roligare" :)
Nej, jag har inte märkt nån förändring runt 200 hz när man vrider på den ratten.

Alexi: Borde jag inte höra dessa utsläckningar med ett sinussvep? Kanske är för högt upp i frekvens för att det ska bli uppenbart. Jag står iaf fast vid att mina nuvarande högtalare låter lite fylligare i midbasen.

Nej det har du rätt i, runt 200Hz händer det inte mycket med den ratten, men rätt placerade så behöver inte högtalarna (vad jag kan förnimma) något stöd kring 200Hz....
Beroende på rum och placering så runt 100Hz tycker jag att det "kan" uppstå problem, men dessa brukar gå att kompensera bort :)

200hz går dock inte...
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2010-07-01 18:02

Jag svänger mig gärna med vilka Hz det är problem med, egentligen har jag ingen aning.
Hifi Is Great Everyday

Föregående

Återgå till Wänner af Ino