Tänkte fixa surround, behöver lite råd!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
andershelin

Inläggav andershelin » 2010-12-25 13:27

Är i valet och kvalet.........

Har två stycken Ino Audio a-2;or som surround just nu........

Tycker de är dyra så några fler blir det inte....men funderar på om det skulle bli bättre med sex stycken Mupps istället för just mina två a-2. Vad tror ni?

Jag har pi60 som frontar för kännedom......

Anders
Pioneer 668 DV--Denon 2105--NAD 208--Ino Audio pi60 samt bs60, a2.
Panasonic DP-UB820
Harmony Design Ear 90
B&W P7, B&W PI7, Denon AH-D9200, Denon AH-D7200, Denon AH-D5000

Användarvisningsbild
PLEX

!!

Inläggav PLEX » 2010-12-26 23:21

Hade nog skaffat 6st a1or istället!!
Jag använder 4st (2+2) och tycker det funkar väldigt bra!!
Är dock ingen hifi/bionörd!!
Det funkar kanske inte på pi60 volym men under normal filmtittning... har jag svårt att förstå att det ska behövas mer volym än vad 3+3st a1or mäktar med!!

Mvh Micke PLEX

Användarvisningsbild
Timpolanen

Inläggav Timpolanen » 2010-12-27 11:49

pgmj skrev:Öppningen vid soffan kommer att medföra problem i balans mellan sidorna, eftersom väggstödet saknas på ena sidan (iaf för den främre surren).

En möjlighet kanske kan vara att konstruera en "mupps" för takmontering med vinklad baffel så att elementet är vinklat in mot rummet, och sedan montera surrarna en bit ut från väggen med fönstret på? Vet inte hur ljudspridningen blir, dock. Väggstöd och väggmontering är ju annars en fördel för surrounderna.

Bara spekulationer! :)

Tack för input! NU har jag iaf lite kött på bena :)

--------------------------------------------------------------------------------------

DVD-ai, SUnfire:

Lungt i stugan nu vettni! För mycket jobb just nu. Men det löser sig i januari då det kommer bli riktigt lungt å skönt :)

Det ska även byggas surrar till vardags rummet där nere. Där även en ny reciver är inköpt :D

Användarvisningsbild
Kongstorparen
f.d. Svenn3SaataN

Inläggav Kongstorparen » 2011-02-21 14:14

Timpolanen skrev:
pgmj skrev:Öppningen vid soffan kommer att medföra problem i balans mellan sidorna, eftersom väggstödet saknas på ena sidan (iaf för den främre surren).

En möjlighet kanske kan vara att konstruera en "mupps" för takmontering med vinklad baffel så att elementet är vinklat in mot rummet, och sedan montera surrarna en bit ut från väggen med fönstret på? Vet inte hur ljudspridningen blir, dock. Väggstöd och väggmontering är ju annars en fördel för surrounderna.

Bara spekulationer! :)

Tack för input! NU har jag iaf lite kött på bena :)

--------------------------------------------------------------------------------------

DVD-ai, SUnfire:

Lungt i stugan nu vettni! För mycket jobb just nu. Men det löser sig i januari då det kommer bli riktigt lungt å skönt :)

Det ska även byggas surrar till vardags rummet där nere. Där även en ny reciver är inköpt :D

Hur går det med dina surrar? Ska bli kul och se vad du kan bygga ihop för något :)

Föregående

Återgå till Wänner af Ino