Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:steveo1234 skrev:Komorok skrev:Jag är lite tveksam. Jag vill helst INTE behöva den. Men att ordna till det allra
sista med preEq, efter man gjort det som går med rummet kan ju inte skada,
så jag lägger min röst till denna tråd.
preEq?
Ja vafaaan.. Jag är kass på terminologin. Men en manick som klurar till
det sista vill jag gärna ha iaf oavsett om den Bengt eller Klöd.
Stranne skrev:Det hade ju kanske inte skadat med liiiiite mer info om vilka ingrepp
som kommer vara möjliga osv (hur denna peq fungerar helt enkelt)
innan man slänger sig på telefon och beställer.
Tycker jag iaf.
adzer skrev:Aerob skrev:Hur beställer man något som inte existerar?
Förhandsbokning antar jag.
DVD-ai skrev:Men jag vill ha den "bara för att ha den" så att man är säkrad på den sidan, men jag har köpstopp i ett år framöver, Hmm och 1000kr på en P-eq är 1000kr mindre i sparandet för bostad![]()
Svårt detta... jag ska fungera på saken...
Bamsefar skrev:Jag ringde och kollade lite - det lär ta ett tag innan den materialiserar sig, denna lilla PEQ modul... Jag jobbar på att lösa det problemet...
Tills dess, prova gärna en DSpeaker AntiMode - men var medveten om att den som alla digitala små boxar introducerar en liten fördröjning...
Bamsefar skrev:Jag ringde och kollade lite - det lär ta ett tag innan den materialiserar sig, denna lilla PEQ modul... Jag jobbar på att lösa det problemet...
Chopha skrev:Jag skulle skulle nog påstå att jag är intresserad av en sådan pjäs.
Mitt tips till er som använder datorn som signalkälla:
Leta runt på internet efter Audio Hijack Pro.
Vad programmet gör är att tjuvkoppla in sig mellan datorns mjukvara och ljudkortet. Man öppnar programmet, väljer vilken signalkälla man vill bearbeta digitalt (i mitt fall iTunes) och sedan trycker "hijack". Då startar programmet som vanligt men innan signalen når mitt externa ljudkort så kan jag processera den i Audio Hijack med vilken effekt jag vill. Eftersom jag vet vid vilka frekvenser jag har knän och dippar vid lyssningsplats har jag lagt in en EQ i signalvägen för att kompensera. Funkar hur smidigt som helst och eftersom programmet stödjer pluggar som används i vanliga DAWs (allt från VST till AU-pluggar) så kan man slänga på allt från skräddarsydda kompressorer (för filmtittande på natten) till tape delays, om man vill få Agneta Fältskog att låta Dub.
/Christopher
Användare som besöker denna kategori: Pappsen och 1 gäst