Vad ska du hitta på nu?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-04-30 12:53

Detta är ju som gjort för att svara såhär:

PojkenMedTur skrev:"behöver man fråga vad det kostar..."
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
PojkenMedTur

Inläggav PojkenMedTur » 2012-04-30 12:58

Bamsefar skrev:
PojkenMedTur skrev:Trodde bamsefar iaf var halvtät mtp hans smak för fina saker, shyssta uttalanden som "behöver man fråga vad det kostar..." och att han inte ens brydde sig om priset när han budade på sin lägenhet (:

Hmmm... Designsmaken står min fru för ;-)

Jag citerar mig själv lite:

Bamsefar skrev:Det är också ett sätt att skydda mig själv mot alltför dumdristiga köp, en sak in en sak ut, på ett ungefär.

Dvs jag har en liten pytteregel som jag lever efter hårt: OM jag nu skall till och göra denna - antagligen ekonomiskt katastrofala investering - så måste något annat stryka på foten. Om jag inte kan ta det, att sälja i detta fallet i34es, då skall jag inte heller köpa en ny leksak.

Två leksaker kan man ju förtjäna iaf? (:

Eller för att uttrycka det såhär, trodde inte dina i34 var på leksakskontot utan innefattades i kategorin "livskvalitetshöjande saker som man självklart förtjänar att alltid ha tillgång till."

Dyr bil är däremot självklart leksak

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-04-30 13:01

PojkenMedTur skrev:Två leksaker kan man ju förtjäna iaf? (:

Jag har fler än en leksak, och två - om vi t.ex. räknar helikoptrar så är dom 4, varav en kraschad...

...men det kommer inte gå någon direkt nöd på mig, jag har ett par Ino Audio högtalare till, så även om i34es försvinner, så kommer jag inte sluta vara Ino Audio användare / ägare - det är bara lite omprioritering isåfall.

Men först skall i34es säljas, och sker inte det, då blir det ingen ny leksak - rakt och enkelt.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-04-30 13:03

PojkenMedTur skrev:Eller för att uttrycka det såhär, trodde inte dina i34 var på leksakskontot utan innefattades i kategorin "livskvalitetshöjande saker som man självklart förtjänar att alltid ha tillgång till."

Jodå de sitter på leksakskontot eftersom jag inte har ett rum som matchar dom helt enkelt. Hade jag haft ett dedikerat mediarum, som mitt gamla, då hade dom aldrig fått lämna bostaden - men nu är det så att vi inte har något dedikerat mediarum, utan ett vardagsrum med rätt urusel akustik där de inte kommer till sin rätta. Inte ens piPs skulle komma till sin rätta - så illa är det.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
blixten_no1

Inläggav blixten_no1 » 2012-04-30 13:07

Bamsefar skrev:
PojkenMedTur skrev:Eller för att uttrycka det såhär, trodde inte dina i34 var på leksakskontot utan innefattades i kategorin "livskvalitetshöjande saker som man självklart förtjänar att alltid ha tillgång till."

Jodå de sitter på leksakskontot eftersom jag inte har ett rum som matchar dom helt enkelt. Hade jag haft ett dedikerat mediarum, som mitt gamla, då hade dom aldrig fått lämna bostaden - men nu är det så att vi inte har något dedikerat mediarum, utan ett vardagsrum med rätt urusel akustik där de inte kommer till sin rätta. Inte ens piPs skulle komma till sin rätta - så illa är det.

Med den utsikten så spelar akustiken ingen roll. :)

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-04-30 13:12

blixten_no1 skrev:Med den utsikten så spelar akustiken ingen roll. :)

Iofs sant. Musikerna spelar normalt sett utanför fönstren...

Rejält häftigt nattetid, med allt nedsläkt, och bara njuta... faktiskt.se
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-04-30 13:44

:)

(Förövrigt hade nog piPs blivit värre)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-04-30 15:14

MagnusÖstberg skrev:(Förövrigt hade nog piPs blivit värre)

Vet inte det, jag kör mina i34es full-range just nu...

...och det klarar dom brilliant - dessvärre.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-04-30 15:16

Tänkte mer på deras annorlunda spridning
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2012-05-02 22:34

Kom igen! Man lever bara en gång.
Kan du köpa 4-hjulingen utan att sälja högtalarna, rent ekonomiskt alltså, så är det ju bara att klappa till! Det skulle jag ha gjort.

Kan du inte plocka med dig lite pengar hem från jobbet? Folk brukar ju sno pennor och block och sånt på sina jobb. Säkert ingen som märker om det försvinner några buntar med 1000-lappar.

Har du kvar högtalarna föresten? Det borde ju ha kommit massor av bud.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2012-05-02 23:08

Max_Headroom skrev:Kom igen! Man lever bara en gång.
Kan du köpa 4-hjulingen utan att sälja högtalarna, rent ekonomiskt alltså, så är det ju bara att klappa till! Det skulle jag ha gjort.

Nu är ju inte jag Bamsefar, men i slutändan är det ju det här bara prylar -värdslig förströelse, någonting man kan ägna sig åt och förkovra sig i om och när alla andra pusselbitar i livet ligger hyffsat där dom ska (enligt ens egen måttstock). Vissa perioder kanke kan man ta ut svängarna ordentligt, andra perioder så är det andra prioriteringar och hänsyn som kommer i första rummet.

Jag skulle t ex aldrig vilja komma ens i närheten av att riskera mitt nuvarande förhållande för mina förströelser (hen har heeeelt andra prioriteringar i livet än jag) eller tillåta mig att rucka allt för mycket på den ekonomiska bufferten som jag gnetat ihop under åren och som ger *mig* lugnet som gör kan sova gott om nätterna -i alla fall inte för ett par sketna högtalare, en klase absurt kompetenta monsterslutsteg, eller en vansinnigt rolig bil.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2012-05-02 23:26

hevi skrev:
Max_Headroom skrev:Kom igen! Man lever bara en gång.

Nu är ju inte jag Bamsefar, men i slutändan är det ju det här bara prylar -värdslig förströelse, någonting man kan ägna sig åt och förkovra sig i om och när alla andra pusselbitar i livet ligger hyffsat där dom ska (enligt ens egen måttstock). Vissa perioder kanke kan man ta ut svängarna ordentligt, andra perioder så är det andra prioriteringar och hänsyn som kommer i första rummet.

Jag skulle t ex aldrig vilja komma ens i närheten av att riskera mitt nuvarande förhållande för mina förströelser (hen har heeeelt andra prioriteringar i livet än jag) eller tillåta mig att rucka allt för mycket på den ekonomiska bufferten som jag gnetat ihop under åren och som ger *mig* lugnet som gör kan sova gott om nätterna -i alla fall inte för ett par sketna högtalare, en klase absurt kompetenta monsterslutsteg, eller en vansinnigt rolig bil.

Nja, nu tänkte ju jag om det ekonomiska utrymmet tillåter.
"Ekonomiskt utrymme tillåter" = har ingen större påverkan på hushållets vardags ekonomi eller om man måste ut med en oförutsedd utgift som att pannan går sönder eller nåt.

Det är ju inte vilka högtalare som helst, heller. Just därför det kan vara bra att ha kvar dom. För framtida bruk, så att säga. Och bil, ja... Är man inte allt för kräsen kan man ju nöja sig med en begagnad...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-05-02 23:26

hevi skrev:Jag skulle t ex aldrig vilja komma ens i närheten av att riskera mitt nuvarande förhållande för mina förströelser (hen har heeeelt andra prioriteringar i livet än jag) eller tillåta mig att rucka allt för mycket på den ekonomiska bufferten som jag gnetat ihop under åren och som ger *mig* lugnet som gör kan sova gott om nätterna -i alla fall inte för ett par sketna högtalare, en klase absurt kompetenta monsterslutsteg, eller en vansinnigt rolig bil.

Exakt så, jag har en leksaksbuffert, och en strikt baserad ekonomi. Det som inte får plars i leksaksbufferten kommer helt enkelt inte på tal.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-05-02 23:30

Max_Headroom skrev:Har du kvar högtalarna föresten? Det borde ju ha kommit massor av bud.

Japp, de är så dyra att ingen verkar våga eller vill....

...vilket är helt okej, dom är ju trots allt ett övergrymt bra högtalarsystem.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2012-05-02 23:38

Bamsefar skrev:
Max_Headroom skrev:Har du kvar högtalarna föresten? Det borde ju ha kommit massor av bud.

Du jobbar inte i säljträsket, ser jag?!?

-"visst, det är en del pengar, men det är ju inte dyrt", hade varit det korrekta svaret... ;)

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-05-02 23:41

hevi skrev:
Bamsefar skrev:

-"visst, det är en del pengar, men det är ju inte dyrt", hade varit det korrekta svaret... ;)

Hell No! jag är inte direkt någon bra säljare....

...men överjävlig på analysera sönder saker.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2012-05-02 23:48

Bamsefar skrev:
hevi skrev:
Bamsefar skrev:

Hell No! jag är inte direkt någon bra säljare....

Som jag brukar säga; en "teknisk säljare" är någon som en gång i tiden var en duktig ingengör man som man nu klätt upp i kostym och skjorta, och så har man dragit åt slipsen så hårt att det inte kommer upp något blod i hjärnan längre.

Det "lustiga" i det hela är att jag redan är mer än halvvägs över på den mörka sidan...*ooouch!* 8O

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-05-03 00:03

hevi skrev:Som jag brukar säga; en "teknisk säljare" är någon som en gång i tiden var en duktig ingengör man som man nu klätt upp i kostym och skjorta, och så har man dragit åt slipsen så hårt att det inte kommer upp något blod i hjärnan längre.

Det "lustiga" i det hela är att jag redan är mer än halvvägs över på den mörka sidan...*ooouch!* 8O

Vilken jäla tur man inte är ingengör / ingenjör isåfall, för jag är något helt annat...
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-05-03 00:25

Och jag som trodde du skulle hänga på telefonen till Sothebys om en halvtimma och bjuda på Skriet. Det hade väl varit nåt att använda som absorbent, knappt synlig, bakom högtalarna.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-05-03 00:27

Vi, min fru och jag, pratade tidigare ikväll om bland annat den konstnären, och var rörande överrens - inte vår style helt enkelt.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-05-03 00:38

Bamsefar skrev:Vi, min fru och jag, pratade tidigare ikväll om bland annat den konstnären, och var rörande överrens - inte vår style helt enkelt.

Ah, så ni kommer inte konkurrera. Känns skönt. Då kanske 800 miljoner kan räcka. Så mycket högre vill jag inte gå. Beror förstås på hur kvällens poker avlöper.

$105.000.000 nu
tror jag hoppar av...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 2012-05-04 19:05

En Nissan GTR lite piffad till ~800hk skulle jag tycka vore trevligt men misstänker en Ferrari kanske : )
Mvh Nicke

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2012-05-04 20:12

Bamsefar skrev:

+1 :lol:
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2012-05-04 20:16

Nicke skrev:En Nissan GTR lite piffad till ~800hk skulle jag tycka vore trevligt men misstänker en Ferrari kanske : )

Never ever in my back yard !!!
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 2012-05-05 01:54

Tjacka Kensos Ultima GTR då 1000hk/1000Nm/1000Kg ; )
Mvh Nicke

Föregående

Återgå till Wänner af Ino