PojkenMedTur skrev:"behöver man fråga vad det kostar..."
Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:PojkenMedTur skrev:Trodde bamsefar iaf var halvtät mtp hans smak för fina saker, shyssta uttalanden som "behöver man fråga vad det kostar..." och att han inte ens brydde sig om priset när han budade på sin lägenhet (:
Hmmm... Designsmaken står min fru för
Jag citerar mig själv lite:Bamsefar skrev:Det är också ett sätt att skydda mig själv mot alltför dumdristiga köp, en sak in en sak ut, på ett ungefär.
Dvs jag har en liten pytteregel som jag lever efter hårt: OM jag nu skall till och göra denna - antagligen ekonomiskt katastrofala investering - så måste något annat stryka på foten. Om jag inte kan ta det, att sälja i detta fallet i34es, då skall jag inte heller köpa en ny leksak.
PojkenMedTur skrev:Två leksaker kan man ju förtjäna iaf? (:
PojkenMedTur skrev:Eller för att uttrycka det såhär, trodde inte dina i34 var på leksakskontot utan innefattades i kategorin "livskvalitetshöjande saker som man självklart förtjänar att alltid ha tillgång till."
Bamsefar skrev:PojkenMedTur skrev:Eller för att uttrycka det såhär, trodde inte dina i34 var på leksakskontot utan innefattades i kategorin "livskvalitetshöjande saker som man självklart förtjänar att alltid ha tillgång till."
Jodå de sitter på leksakskontot eftersom jag inte har ett rum som matchar dom helt enkelt. Hade jag haft ett dedikerat mediarum, som mitt gamla, då hade dom aldrig fått lämna bostaden - men nu är det så att vi inte har något dedikerat mediarum, utan ett vardagsrum med rätt urusel akustik där de inte kommer till sin rätta. Inte ens piPs skulle komma till sin rätta - så illa är det.
Max_Headroom skrev:Kom igen! Man lever bara en gång.
Kan du köpa 4-hjulingen utan att sälja högtalarna, rent ekonomiskt alltså, så är det ju bara att klappa till! Det skulle jag ha gjort.
hevi skrev:Max_Headroom skrev:Kom igen! Man lever bara en gång.
Kan du köpa 4-hjulingen utan att sälja högtalarna, rent ekonomiskt alltså, så är det ju bara att klappa till! Det skulle jag ha gjort.
Nu är ju inte jag Bamsefar, men i slutändan är det ju det här bara prylar -värdslig förströelse, någonting man kan ägna sig åt och förkovra sig i om och när alla andra pusselbitar i livet ligger hyffsat där dom ska (enligt ens egen måttstock). Vissa perioder kanke kan man ta ut svängarna ordentligt, andra perioder så är det andra prioriteringar och hänsyn som kommer i första rummet.
Jag skulle t ex aldrig vilja komma ens i närheten av att riskera mitt nuvarande förhållande för mina förströelser (hen har heeeelt andra prioriteringar i livet än jag) eller tillåta mig att rucka allt för mycket på den ekonomiska bufferten som jag gnetat ihop under åren och som ger *mig* lugnet som gör kan sova gott om nätterna -i alla fall inte för ett par sketna högtalare, en klase absurt kompetenta monsterslutsteg, eller en vansinnigt rolig bil.
hevi skrev:Jag skulle t ex aldrig vilja komma ens i närheten av att riskera mitt nuvarande förhållande för mina förströelser (hen har heeeelt andra prioriteringar i livet än jag) eller tillåta mig att rucka allt för mycket på den ekonomiska bufferten som jag gnetat ihop under åren och som ger *mig* lugnet som gör kan sova gott om nätterna -i alla fall inte för ett par sketna högtalare, en klase absurt kompetenta monsterslutsteg, eller en vansinnigt rolig bil.
Max_Headroom skrev:Har du kvar högtalarna föresten? Det borde ju ha kommit massor av bud.
Bamsefar skrev:Max_Headroom skrev:Har du kvar högtalarna föresten? Det borde ju ha kommit massor av bud.
Japp, de är så dyra att ingen verkar våga eller vill....
...vilket är helt okej, dom är ju trots allt ett övergrymt bra högtalarsystem.
hevi skrev:Bamsefar skrev:Max_Headroom skrev:Har du kvar högtalarna föresten? Det borde ju ha kommit massor av bud.
Du jobbar inte i säljträsket, ser jag?!?
-"visst, det är en del pengar, men det är ju inte dyrt", hade varit det korrekta svaret...
Bamsefar skrev:hevi skrev:Bamsefar skrev:Max_Headroom skrev:Har du kvar högtalarna föresten? Det borde ju ha kommit massor av bud.
Du jobbar inte i säljträsket, ser jag?!?
-"visst, det är en del pengar, men det är ju inte dyrt", hade varit det korrekta svaret...
Hell No! jag är inte direkt någon bra säljare....
...men överjävlig på analysera sönder saker.
hevi skrev:Som jag brukar säga; en "teknisk säljare" är någon som en gång i tiden var en duktig ingengör man som man nu klätt upp i kostym och skjorta, och så har man dragit åt slipsen så hårt att det inte kommer upp något blod i hjärnan längre.
Det "lustiga" i det hela är att jag redan är mer än halvvägs över på den mörka sidan...*ooouch!*
Bamsefar skrev:Vi, min fru och jag, pratade tidigare ikväll om bland annat den konstnären, och var rörande överrens - inte vår style helt enkelt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster