adzer skrev:DVD-ai skrev:Mehhh, vilket jävla svar... ?!![]()
![]()
fan vet dom vad du har för storlek på rum och prylar m.m. och dom borde inte bry sig om sådant utan i stället försöka tillmötesgå dina frågor![]()
jag har faktiskt inte varit över -10dB en enda gång sedan jag flyttade och inte ens nu med i32s har jag varit över -10dB![]()
Snacka om att dom har det lätt asså... jag vet inte vad som har hänt, har jag gått och blivit en mes-spelare ?!![]()
Ja vette fan... men jag är nöjd ändå och är för jävla glad över att jag inte har någon disst alls !!!!![]()
Så jag är inte nära att klippa något, tror knappt jag tänt fler än ett par-fyra dioder på steget till topparna ens någon gång![]()
Och just nu så funderar jag på hur jag ska göra för att rationalisera bort min Marantz reciver, jag ska testa mer med Oppo103 som en ALLT MASKIN!
så får vi se, då slipper jag kanske eventuella problem med att den slår ifrån, som ändå aldrig skulle drabba mig eftersom jag tittar på film i -15 till -10dB på skalan som max![]()
Edit: förövrigt så har även en kompis till mig haft problem med att hans ljudkort slog ifrån med draktränaren i just samma sekvens !
Jag tycker att det är JÄVLIGT DÅLIGT av dom som mixat filmen att inte köra en analys av filmen och ta bort liknande skräp...
Eller att dom inte helt skära bort allt under typ 3-4Hz, vem fan vill ha något där under ( Nej Komorok... lugna ner dig nu!![]()
)
Och det ställer ju bara till det för att man närmar sig gränsen för när man kanske vill koppla in ett DC skydd.
Ja visst är det. De slutade svara när jag frågade om det vara meningen att det skulle sitta ett sådant skydd i försteget.
Jag brukar ligga mellan -15dB och -10dB när jag ser på film, men hade vart skoj att kunna spela högre utan att riskera att försteget slår av sig.
Dina toppar har ju dessutom 4dB högre känslighet än mina, Jag har min receiver på +5dB för att nå kalibrerad refvolym.
Hehe väldigt tur att mina toppar inte har lägre känslighet. Jag har nästan basnivån i cr80s på lägsta
Visst är det dåligt. Det ljudet är nog inte där med avsikt sas.
och mina steg har dessutom så högt som 29dB i gain
så -10dB är ju ganska högt, det är som sagt MAX vad jag kollar på film på... oftast -20 till -15dB
men -10dB har jag ju varit uppe på, med bara i32s, dom jobbar knappt ens till film i fullrange på den volymen
har inte testat någon draktränare, det vågar jag inte göra med i32s i fullrange, men vi får se någon gång om mina grejer slår ifrån