pi60 anser JAG är en bra grund, eller så köper du piP (inte signatur!) och kör dessa tills att du är klar med rummet och spar sedan pengar så att du, när du säljer piP har råd med pi60.
pi60 är oerhört mycket bättre än piP, två helt olika varelser...
så om valet står melan piP + pX-2 (medräknat cr80s - ca4800kr) eller pi60, då säger jag pi60 dirrekt.
Till musik så är dem fullständigt överlägsna på alla punkter som har med ljudkvalitet att göra (förutsatt att du har ca 2,5-3m att ge dom i lyssningsavstånd

)
Du kan även spela högre till den mesta musik du kommer att någonsin vilja spela.
Med "basnarkomanmusik" så kommer piP och pX-2 att spela något högre, beroende på hur lite det ligger i området över 80Hz, men även här bara marginellt mycket högre...
detta då piP sätter stopp delade så pass fort att pi60 odelade, tycker jag det upplevt som i alla fall!, spelar minst lika högre vid just delningen.
Sedan är ju frågan OM du nu står ut med att ens komma till den punkten då piP disstar något alldeles löjligt om du ska upp i nivåerna där pi60 sätter stopp med basmörch och det finns något mer i musiken längre upp i frekvens som ska försöka återges på den ljudnivån.
Jag tycker att om du kan så köp pi60 dirrekt och fixa sedan med rummet vartefter och njut av förändringen till det bättre, tills att det slutligen blir helt magiskt
Eller exakt tvärt om, köp inget alls... bygg ett rum och sedan ställ dit pi60 och va "klar" på en gång

(fast allternativ 1 är roligare tycker jag då

)
Medelvägen måste ju då var att just köpa piP och sedan bygga rummet, för att slutligen sälja piP och köpa pi60.
Men det känns onödigt, OM du har pengarna så är det bara ett väldigt onödigt mellansteg...
pi60 kan du ju sedan med fördel köra delat och få otrolig prestanda ur dom burkarna.
Dessutom är pi60 något som ALLTID går att sälja beggat och till (för dig som säljare) bra beggat pris, alltså högt !
Högre än t.ex. i14 (pi60 fast i sluten och liten låda, gjorda för att alltid köras delade mot basmoduler)
i14 brukar tappa mer i värde rent allmänt tycker jag det ser ut som, dessa är nämligen mer svårsålda...
Slutligen så vill jag säga till dig att lyssna runt på så många olika modeller som möjligt.
Jag lyssnade runt på allt från iX till pi60s med och utan diverse moduler och basstöd m.m.
Innan jag köpte mina första Ino, som blev iPs + profundusP-4.
Sedan har jag stegvis klättrat upp i stegen till i32s och profundusX-4 2012 som jag har idag och avverkat inte mindre än samtliga modeller förutom i14, pi60, pi60s och i28 där i mellan...

(+ iP som jag har haft, som ju inte ligger där i mellan)
pi60 och pi60s har jag lyssnat flitigt på, då jag har kompisar som har dessa högtalare
Jag är därför tämligen säker på hur JAG upplever dom olika modellerna, det är skönt att vara
Försök att bli lite säker själv på hur du upplever dom olika modellerna, INNAN du köper något... då blir det större chans till ett riktigt lyckat köp och glädje i slutet
Nu har jag fått för mig att du bor en bit upp i vårat avlånga land, närmare bestämt Lule trakten ?
Där finns det väll en del Ino !
En back öl och en CD samling, sedan knackar du på dörren och stiger på, svårare än så är det oftast inte...
Slutligen, Lycka till med utredningen om vilka Ino du ska ha