av philipbtz » 2015-08-21 12:10
Jag vill väcka liv i denna tråd igen då jag läst ganska mycket om Dirac Live senaste tiden och det verkar ljusår bättre än Audyssey och annat. Jag antar att kopplingen blir Receiver->MiniDSP Dirac Live enhet -> CR80s -> slutsteg. Själv har jag inte XLR-utgångar på min receiver så det får bli RCA. Tidigare i tråden var det prat om att miniDSPn kanske inte kunde pumpa ut tillräckligt med volt men detta tror jag bara gäller de små varianterna av deras dirac live produkter med deras 8-kanaliga variant ser det ut så här:
Men hjälp av en jumper kan man justera både input sensitivity mellan 0,9Vrms och 2,0Vrms för obalanserade koppling som RCA och för balanserade som XLR är den 8Vrms som standard och går inte att ändra på. Output gain kan också ändras mellan 0,9Vrms och 2,0Vrms för obalanserade och 4,0Vrms eller 8,0Vrms för balanserade.
Edit: kan även tillägga att deras 8-kanaliga variant(med inställningsmöjligheter enligt ovan) kostar $929 utan mic(som jag redan har) och deras 2-kanaliga kostar $824 utan mic så det skiljer inte mycket i pris.
Man kan också justera gain structure på massa olika sätt. Jag tycker det ser ganska bra ut eller blir det konstiga problem när man har en kombination av ett vanligt slutsteg som XPA-2 Gen2 och ett PA-slutsteg om man bara kör obalanserat hela vägen? Vill inte köpa något utan att vara säker på hur det skall kopplas. I mitt fall kommer jag ha en receiver, SR5010, XPA-2, ett PA-slutsteg som inte är köpt än, i32s, Y-2. Någon med insikt om eventuella problem eller hur det borde ställa in med jumprar osv.?