Råd från er med Ino- erfarenhet.

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Manni76

Re: Råd från er med Ino- erfarenhet.

Inläggav Manni76 » 2016-04-04 18:38

Jag börjar fundera om Junior är rätt att jämföra med piP.
Verkar som om QM-10 är den modell som ska ställas mot piP?

Nu ska jag inte sticka under stolen med att där finns en ekonomisk aspekt i det hela.
Börjar kännas som en byggsats av piP är det rätta. Och sen får man givetvis hantera det där med finish med stark hand och inte driva i väg med dyra lösningar som pianolack eller dyr faner.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2016-04-05 09:30

Man måste veta vart man vill lägga nivån !

OCH räkna med att nivån på finishen påverkar andrahandsvärdet OM man tänker att man kan tänkas vilja sälja dessa senare :)
Min erfarenhet (efter att ha haft otroliga mängder av piP och piPs :oops: ) är att man får tillbaka pengarna man lagt på finishen om man säljer dom, men det är ju bara betydelsefullt om man säljer dom...
Om man själv inte bryr sig så mycket om ytan och inte har några uppgraderingsplaner (eller som jag bara något slags fel i huvudet och... :lol: ) så gör ytan så billig men "okey" som möjligt och njut för det som låter ju lika bra för det :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Manni76

Inläggav Manni76 » 2016-04-05 09:43

DVD-ai skrev:Man måste veta vart man vill lägga nivån !

OCH räkna med att nivån på finishen påverkar andrahandsvärdet OM man tänker att man kan tänkas vilja sälja dessa senare :)
Min erfarenhet (efter att ha haft otroliga mängder av piP och piPs :oops: ) är att man får tillbaka pengarna man lagt på finishen om man säljer dom, men det är ju bara betydelsefullt om man säljer dom...
Om man själv inte bryr sig så mycket om ytan och inte har några uppgraderingsplaner (eller som jag bara något slags fel i huvudet och... :lol: ) så gör ytan så billig men "okey" som möjligt och njut för det som låter ju lika bra för det :)

Visst är det så! Håller med dig till fullo.
Min tanke just nu är sidenmatt svartmålad baffel och avfasning. Sen halvblank vit på resten. Har använt Hagmans sprutspackel med gott resultat innan och tänker mig använda detta nu med. Därefter ska jag se om man inte kan prova använda en eldriven sprutpistol till täckfärgen. Kostar inte många kr så det kan vara värt ett försök. Skulle det bli dålig kan man ju alltid lämna till firma. Givetvis håller ju fanérad yta bättre andrahandsvärde men där finns det ju klart fler saker som kan gå snett och som kan vara sjukt svårt att åtgärda så jag passar nog på fanér. Och då har jag inte ens pratat om hur man får tag på fint fanér. Verkar vara nästintill omöjligt att få tag på mindre kvantiteter som privatperson. Nästan läge att bli distributör bara för att underlätta för sådana som oss!

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2016-04-05 13:11

Låter som en trevlig målning :) (baffeln på piP(s) får gärna vara mörk enligt mig, helst just lite matt och med en nyans som gör att elementen smälter in i baffeln)

Hoppas att det blir som önskat !
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Föregående

Återgå till Wänner af Ino