Kraniet skrev:jyskmadrassen är väl det som är mest likt ino-skum. Men du kan väl köpa skummet från Ingvar också om du vill ha exakt rätt.
Hade ju inte varit fel, Undrar om det går att få honom till att skicka.
Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:jyskmadrassen är väl det som är mest likt ino-skum. Men du kan väl köpa skummet från Ingvar också om du vill ha exakt rätt.
Perkka skrev:Kraniet skrev:jyskmadrassen är väl det som är mest likt ino-skum. Men du kan väl köpa skummet från Ingvar också om du vill ha exakt rätt.
Hade ju inte varit fel, Undrar om det går att få honom till att skicka.
Kraniet skrev:Oj! Här går det undan![]()
Snyggt
Kraniet skrev:Jag brukar använda bleckskruv.
Typ såna här
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-fa ... ar-340127/
fasningen av sidorna har ingen som helst betydelse i basområdet. Det blir ju bara kosmetiskt i detta fallet
RMA skrev:Hur upplever du basen? Är det bara mätningen som har lite bas eller hörs det också?
RSG skrev:Men jag ser ingen dämpning bakom dina piP, eller ser har jag fel?
Den här bilden har Ingvar presenterat som rekommenderad minsta (?) dämpning.
Utan denna dämpning kan piP upplevas som basfattig.
/Johan
Frisk skrev:Jag tycker också mätningen ser mycket basfattig ut, ungefär som jag skulle uppskatta ett topp-system utan basar skulle se ut? Det ser ut att vara en resonans vid 40Hz, där under faller ju basen extremt och det ser även ut att vara en dipp strax ovan.
Enligt grön kurva i denna mäter mitt rum, och det är nog på gränsen till låg nivå i basen.
[ Bild ]
Kribban skrev:Jag skulle rekommendera en annan placering på a1![]()
![]()
Perkka skrev:RMA skrev:Hur upplever du basen? Är det bara mätningen som har lite bas eller hörs det också?
När jag tyder mätningen så tycker jag det ser ut som normal bas, men när jag lyssnar tycker jag det är väldigt dåligt med bas. men menar du på att det ser ut som att det är dåligt med bas även i mätningen?
Hur borde jag tyda kurvan?
gopnik skrev:Sätt dem i taket. Man kan också bygga en falsk vägg genom att sätta två högtalare rygg mot rygg. Tonkurvan blir då precis som om de satt på vägg. Sen kan de hänga ner i snören så mycket som du vill.
RogerGustavsson skrev:Du har mätt på lyssningsplats, då brukar det se ut på det viset. Det är högtalare + rum, så som mikrofonen ser det. Utfasningarna i basen kan upplevas annorlunda än vad mikrofonen registrerar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster